Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1058 ggr
[Geekinblack]
1

Räkor :)

Nu har jag blivit supersugen på räkor också… Har ju mitt 30L ståendes med vatten, grus och växter som bara står och går i hallen, men jag vill verkligen ha räkor!

Så nu hade jag tänkt skaffa mer java ormbunke, mer mossa och kanske mer svart grus (gruset just nu är svart och rosa) sen ska jag hitta mig lite Körsbärsräkor :) tänkte bara göra ett inlägg för skojs skull och berätta att även jag fastnat i "räkträsket" xD

Kollade igenom köp/sälj här och det verkar inte finnas nå java eller räkor här atm så jag ska kolla redbee när tiden är inne! Annars gör jag väl en annons om önskas köpa räkor sen :)

Tror jag läst allt jag behöver veta, men har ni något tips eller sådär så är det bara att slänga dom på mig ;)

Soda2
0

Kolla NOGA upp viket svart grus du har väldigt många svarta grus inehåller tyvärr ifter som inte är bra för räkor.

Imazo ska ha nått svart grus som ska gå bra ihop med räkor tydligen (försöker själv få tag på det o ha i mitt körbärskar).

[Geekinblack]
0

Oj jasså? Vilken tur du säger det :) Det svarta gruset som jag har med det rosa just nu köpte jag på djuraffären, men det kanske ändå kan innehålla sånt?

Vet du vad gifterna heter så att man vet vad som INTE ska finnas i gruset? :P om det finns risk för att det svarta gruset jag redan har innehåller detta så kanske jag borde byta ut det mot något annat?