Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 707 ggr
f-fridaa
0

Ska dom se ut så..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äppelsnäckor ska väl INTE se ut såhär? Jag menar skalet.., det är ju helt trasigt ser det ut som, dom såg ut så i djuraffären när jag köpte dom men jag trodde inte det var något, men nu när jag kollar på andra äppelsnäckor så ser dom ju inte ut så :(

Soda2
0

oojoj nej så där ska de inte se ut:( den där har gått i väldigt för surt vatten och fått sitt skal erodert (sönderfrätt), det kan tyvärr vara smärtsamt när det är för djupt in i skalet.

f-fridaa
0

Åhnej!

Finns det något jag kan göra? :(

Soda2
0

det kan aldrig lagas tyvärr. Ät det så pass djupt så skalet är väldigt tunt ä det bsta o ta bort en (men det ser inte ut att vara så djupt på bilden)

se bara till så pht är högt (7,5) o att kallk alltid finns tillgängligt så kommer det nya skalet bli rbra (de slutar aldrig växa så längst fram kommer den o få bra skal om den får bo bra hädanefter).

f-fridaa
0

Aha okej, den ena snäckans skal har blivit bättre sen den kom så jag hoppas det fortsätter så, får köpa stickor så jag kan testa pHvärdet.

Tack! :)

plutopellis
0

Nej fy stackars små! Om du orkar säg till i djuraffären, detta är inte ok!! Stackarna :( men om du får bebisar på dom kommer deras skal bli fina :) lycka till med dom! Underbart inslag i akvariet :)

f-fridaa
0

Jättesynd om dom ja :( Ja det får jag göra, verkligen!

Tack så jättemycket! :)

Soda2
0

Köp inte teststickor dessa är inget pålitliga köp istället dropptester mycket bättre.

f-fridaa
0

Aha okej, tack! :)