Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 800 ggr
klon
0

Praktbotia - eller inte?

Jag har köpt ett begagnat akvarium och fick bland annat med två fiskar som ser ut som praktbotior. Föregående ägare kom inte ihåg vad dessa hette, men jag tycker att det ser ut som detta.

Min fråga är då: finns det någon annan sorts fisk som ser ut ungefär som praktbotior (likadana färger) eller ska jag anta att det är det??? (För det jag läst om dessa, så inser jag att jag bör köpa fler kompisar i så fall. Men måste veta säkert om vilken sort det verkligen är).

Tack på förhand!

HilmaN
0

bild skulle säkert hjälpa!

klon
0

Ja, jag vet Skäms. Det är bara det att lyset inte är tänt i akvariet än. Åh, det är inte så lätt att se dessa små juveler (gillar att inte synas så mycket) Glad. Men när jag ser på bilder på praktbotior så tycker jag att de liknar dessa. Ska se om jag kan få till någon bild senare idag.

plutopellis
0

Fånga en i en hov och fota antingen där eller i en vas/burk och släpp sen tillbaka :)

klon
1

Smart #3 !!! Varför gjorde jag inte det igår när jag släppte i dem i mitt befintliga akvarium… Tänkte inte alls på det. Himla smart. Ska se bara om jag lyckas se den. Ska gå och spana lite nu.