Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1044 ggr
Tikkatikkatini
3

Malbäääbisaaar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som jag längtat! Igår gjorde jag rent i akvariet och idag så ser jag något litet litet svira runt på glaset… Albino färgad!! Helt färglös alltså…

Och kikar under en rot och får syn på fler, någon som är färglös samt nån brun… Har jag lyckats få albinos också???

Dessa malarna är köpa av GuUuLd tror jag hon heter här på iFokus.. Jätte trevlig tjej verkligen!! Rekomenderas så otroligt mycket!

Jag har ju inte sett någon hane ligga å vifta någonstans heller så det måste skett på någon bra plats i akvariet.. Under ena roten kanske? Men inte under den jag flyttade på igår i alla fall. Men jag är glad! För nu har jag äntligen fått världens sötaste invånare som finns i akvariet, bebis malar!!

Ingen fisk i hela världen kan slå malar!

Tikkatikkatini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till på den lilla jag såg :)

Tikkatikkatini
0

Hur gör jag nu? För att så många som möjligt skall överleva..?
Vill inte direkt fånga upp dem i yngelbox för det är ju så dålig genomströmmning där….

Ska jag bara låta de vara som de är?? Kanske ha i några maltabletter inatt så de får lite mat?

Alla råd och tips är välkomna..!

HilmaN
0

låt de vara :)om du inte har någen jättestor och hungrig yngelätare förstås.

grattis till yngel!

Moast
0

vi på www.fiskar.n.nu har  ocks fått albinos hur?? och nårgra e bruna (normalfärgade!) :)

Tikkatikkatini
0

Tack, ja jag fick höra av hon jag köpte dem av att jag kunde låta de va kvar i akvariet, det mår de bäst av.
För jag har bara endlers med dem så de får nog va ifred.

Lite snabbt räknat så är det mellan 10-15, större delen albinos. Och fick även veta att de bruna jag köpte har albino gener i sig så ja visst kunde det bli albinos. Underbart söta är dom i alla fall :D

Så att köpa guramis får nog vänta ett tag till då de kanske normar åt sig dem.. ^^