Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 6094 ggr
Dvärg_gurami
0

Nån bra fiskaffär?

Hej, där jag bor finns bara Arken Zoo och Grizzly, har hört att igen av de e särskilt bra, med sjuka fiskar osv, har själv hittat typ tio döda fiskar där.

Har dock handlat alla mina fiskar på Grizzly eftersom här inte finns nån annan akvarie/djuraffär. I Malmö har de en jättebra affär, men vet ni någon annan stans i Skåne som man kan handla friska fiskar och saker till akvariet? (Inte typ skitdyrt ^^)

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

Jamie+Engla
0

skulle gärna också vilja veta! här i sjöbo finns bara en affär och den är INTE bra med fisk.. de dör och/eller får krokrygg och dör.. inte sånna fiskar man vill ha =( (guppys då)

hornbach storabernstorp har rätt bra fiskar och jag och mina vänner handlar fisk där. (många olika arter) samt växter också superfina =) man får en massa ideer på hur man ska inreda också för de har många visningsakvarie (med fisk) i olika storlekar och massa roliga stenar och dekorationer.. roligt att gå och titta tycker jag på de stället =P

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Dvärg_gurami
1

Ja, det är svårt att hitta en bra affär. Som sagt så e den i malmö bra men vet ej vad det heter i huvet :/

Tack för förslaget, jag ska läsa om den! Vet dock inte var storabernstorp ligger? XD Tungan ute

Edit: Gick in på hemsidan, har de bara dammfisk? Jag är ute efter akvariefisk.

- Gerard Way

OlleA
2

Är det den här affären i Malmö ni menar?

http://www.zoogiganten.se/

Jag bor inte i Skåne, men när jag besökte den för några år sedan fick jag intrycket att den var riktigt bra.

Olle

Dvärg_gurami
0

Ja, så hette den tror jag! Tack, ja den verkar jättebra, och personalen oxå. Får väl bli att jag reser dit i fortsättningen. :/

- Gerard Way

Jamie+Engla
1

hornbach i storabernstorp har akvariefisk jag lovar! har handlat rätt mycket där.. vellingeblomman har också superbra fiskar! =P

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Dvärg_gurami
0

Okej, tack för förslaget, ska kolla in det!

Edit: Åh, den affären verkar fin och bra, kanske åker dit nån gång när jag ska köpa fisk :)

- Gerard Way

Kickan90
0

Djurmagasinet deras fiskar ser fina ut + ser ut att bo riktigt fint.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Dvärg_gurami
0

Ok tack, ska in o kolla deras hemsida nu :)

Edit: Vet du om man kan kolla på bilder på deras sortiment?

- Gerard Way

Kickan90
0

http://www.djurmagazinet.se/index.php?option=com_content&view=article&id=893&Itemid=1302 längst ner åt höger ;) jag har kollat in djurmagazinet i affären i Hyllinge och de ser ut att må bra o fina akvarier iaf :)

Medarbetare på

Dvärg_gurami
0

Menar du på Familia? De är inte bra där, har dock aldrig köpt fisk där men dålig service när vi köpte kaninbur.

- Gerard Way

Dvärg_gurami
0

dubbel

- Gerard Way

Kickan90
0

#10 menar du bara med servicen? Eller att säljer sjuka djur? Jag tycker de ser fint ut hos djuren, servicen bryr jag mig inte om gör gärna saker själv ogillar när de kommer o frågar en massa ^^ känns som man måste köpa då…

Medarbetare på

Dvärg_gurami
0

Haha, ja håller faktiskt med xD Lite pinsamt också när de kommer och frågar. Ja, jag menar bara servicen, det andra har jag ingen erfarenhet utav. Men de säljer mer annorlunda fiskar :) Men när vi skulle bära en hel tunge kaninbur så fick vi ingen hjälp, hon ba: "Gå och hämta en kundvagn" typ, man ba: jaha, OKAJ TACK SÅ SKITMYCKET!!! nä, men typ xD Men den va billig iaf. :P

- Gerard Way

Kickan90
0

haha precis ;) hmm…känns ju lite sådär att hon sa så, hon kunde ju ha erbjudit bärhjälp eller att hämta en vagn ^^ lite synd att dom inte har kundvagnar där inne som de kan hjälpa en ut med sakerna. kundvagnarna där är ingen hit, de kör ju åt andra håller än vad man ska eller ger en stötar -.-' jag får alltid stöt utav dom sist fick jag stöt hela tiden så fort jag rullade den, irriterande…

menmen, tycker att deras fiskar ser bra ut och dom är riktigt fina. tyckte albino grodorna var coola + "ålarna" också älskar jag ju bara dessa fina malar :D men det som jag tyckte var dåligt var att jag inte såg hur mkt dom kostade :S och ibland fattade jag inte ens vilken fisk det var när det fanns många olika i akvariumet xD

Medarbetare på

Dvärg_gurami
0

Haha, nä, ibland vet man inte riktigt  vilken fisk det är man kollar på när det är många i akvariet xD Jaja, jag kanske köper någon fisk där men kollar nog in de andra förslagen först. :)

- Gerard Way

Kickan90
0

gör så, sen tror jag det finns en i ängelholm också?
kommer dock inte på vad den heter xD

Medarbetare på

[Catteklina]
0

Djurmagazinet på Familia i Hyllinge hade kampfiskar ihop med guppyhanar sist jag var där och redan där bestämde jag mig för att inte handla något där inne :P

Zoogiganten vid Lomma är jag också nöjd med, sen även Zoo AB eller om det nu heter Djurmagazinet det med, dom håller ju på och ändrar namn har jag för mig i Löddeköpinge, är jag med nöjd med, ibland när man gått där har det varit döda fiskar, men senaste gångerna har det sett fint ut. Tycker att dom bättrat sig. Ett tag sedan jag var där inne nu bara.
Har tittat lite på fisken inne på Kävlinge Zoo och den såg fin ut, har dock inte handlat någon fisk där inne än. Har bara varit där inne några gånger för att handla annat :)

Mvh,
-C

Kickan90
0

Sen finns de evas djurcenter i Helsingborg, har dock aldrig varit där.

Medarbetare på

Reptile-Lovers
0

Vi har inte fisk men billiga tillbehör

www.petoutlet.se

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

[dynamitella]
0

evas djurcenter är ingen affär man åker till för att "titta" :) Bättre att ringa/maila och beställa sin fisk, och sen hämta den. Hon har bara en pyttig, pyttig lokal med få fiskar.

Zoogiganten i Lomma är tvärt emot, enorm och har ett helt sjukt urval. Jag åker gärna dit igen säger jag bara.

Kickan90
0

#20 ooh då får man nog ta och åka dit någon gång o kika lite :)

Medarbetare på

Aaccee
0

Rekommenderar varmt att kika in på Ciklidshopen i Tomelilla om ni inte varit där, rena fina akvarier, bra utbud av fiskar, och vettiga priser. Han har iofs bar öppet ett par timmar på kvällarna o lördagar, men väl värt ett besök

Kickan90
0

Finns de några bra vid Helsingborg/Ängelholm?

Medarbetare på

Dvärg_gurami
0

Evas Djurcenter menar du? Den är väääääääääldigt liten, men har aldrig handlat där, de kanske är jättebra, ingen aning :)

Arken Zoo har öppnat nytt nu dock, det är jättefint där.

- Gerard Way