Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3815 ggr
SanTob
0

Fjärilsciklid

Är det fortfarande så att de inte finns honor att köpa av Electric Blue varianten? På "våran" djuraffär sa de att va både honor och hanar. Men jag vet inte jag..

De är så förbaskat svårt att se skillnad på dem överhuvudtaget tycker jag.. Gula som blå och vanliga..

Dvärg_gurami
0

Jag har också tänkt på att skaffa fjärilsciklider. Inte blåa dock, är det storleken och färgen som är skillnaden på könen eller?

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

Joosefiiin
0

Honan har röd mage. oftast något mindre och hannen har längre spröt längst fram på "tuppkammen". Så ser iaf jag skillnad på dem :-) det är på den vanliga fjärilscikliden. Men jag kan tänka mig att det är liknande på de andra sorterna, framförallt med tuppkammen :-)

Dvärg_gurami
0

Ok :) De är väldigt fina i färgerna

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

oh-la
0

jag har hållit honor och hanar av electric blue fjärilsciklid… det var spännande, dyrt och snabbt övergående eftersom dom dog som flugor i min burk :P övriga sydamerikaner klarade sig kanonbra! även vanlig Fjärilsciklid klarade sig kanonbra i burken, men electric blue fick vita prick som var helt hopplös att behandla i parti och minut, slutade äta och la näsan i vädret. jättefina fjärilar, sjukt svåra att hålla. jag hade hur som helst par.

SanTob
0

Tack för era kommentarer :)

Efter att ha kikat runt lite på nätet och stirrat på våra fina firrar så är jag nästan hundra på att de vanliga fjärilarna är 2 honor och 2 hanar, dom gula 1 tjej och 1 kille.. Men är fortfarande osäker på de blå paret.. Tror nästan är det är 2 killar. En av dom är tydligt en kille iaf.

Frågade även på djuraffären igen om dom va säker på att de fick hem både honor och hanar.. Idag vart svaret:- nej vi bara tar hem men att de står i våra papper att det är blandat.

#4 Tråkigt för dig att dom dog.. Våra har faktiskt hållt sig friska och pigga. Och jag hoppas att jag kan få tag på garanterade honor.