rostfritt nät?
Hej, jag har lite problem med att få min hornsärv att vilja bo kvar i sanden (även lite grus). Då undrar jag för det första om någon har något superknep?
Eller så hade jag en tanke att man kunde köpa rostfritt nät och typ pilla fast växten i och sen plantera nätet? Kan detta funka och finns det metall som är helt ok att ha med fiskarna?
Jag har hört talas om ett knep som kan användas med mossa, då tar man fiskelina och virar fast i något i inredningen men det kanske inte är så lätt att göra med hornsärv :) Jag skulle hellre använda fiskelina än metall iallafall, vet inte om metallen skadar tyvärr…
Jag hade inte tänkt sätta fast dom i inredningen, vill bara hindra dom från att flyta iväg :) Jag vet att vissa använder nått nät när dom ska göra mossmattor typ men vet inte riktigt om det är metall eller inte :/
gör det enkelt för dig. jag tynger ner mina svårrotade växter med att lägga en liten sten över nedersta delen av växten så att de kilas fast mellan stenen och sanden.
Tack för tipset men jag har ingen sten i mitt kar och har inte tänkt att lägga i det heller så får försöka snickra ihop någon liten lösning under sanden :)
ok, ingen sten. ta ett sånt där plastgem och nyp fast dem i och lägg det sen under sanden eller en plastkork från ett mjölkpaket typ och skär ett kryss i mitten som du trär stjälken igenom och lägg sand över. trixa och fixa lite. lycka till.