Glaskulor?
kan man ha vandliga spelkulor som botten i ett akvarie? glas och INTE stenkulor! det blir lite färg i akvariet men hur blir det med växterna? kan de växa även med glaskulor?
Tacksam för svar =)
Ska vara i ett 30 L akvarium.
putt?
Klart man kan ha glaskulor.
Växterna vet jag inte om de kan växa..
Det fungerar nog inte så bra med växter
Glaskulor som botten? Hur har du tänkt fästa växterna i dem? Jag har svårt att tänka mig att de kan rota sig i kulorna, så det blir nog bara flytväxter som fungerar.
De flesta växter trivs bäst i grus med ca 2-5 mm kornstorlek. Om du vill kan du lägga några glaskulor ovanpå gruset, för glas avger inget farligt i vattnet. Tänk på akvarieglaset. :)
Olle
Kan man inte lägga i lite glaskulor på framsidan, sedan grus sedan glaskulor över? Man får trixa lite, men tror helt klart att det fungerar :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
testar på mitt akvarie imorgon =) om jag tar 30 litarn eller 52 an vet jag inte… vi får se =) växterna får dock vänta då jag inte köpt några =|
Man borde väl kunna sätta krukorna i sånadär planteringskrukor för akvarier?
Nej. Det bör undvikas at all times. "luddet" är direkt räligt att ha i akvariet, och ingen växt mår bra någon längre tid i så små krukor.
Däremot går det utmärkt att plantera alla större växter i grovt substrat eller som ts. kulor.
#10 Okey, jag fick för mig att det fanns särskilda planteringskrukor, inte dom man får när man köper växt med ludd.. Undrar vart jag fick det ifrån? Jag har nog drömt något… 
Jaha! Nej, det vet jag inget om :)
Vanliga terrakottakrukor går bra, såklart. Men det kanske blir fult bland massa fina glaskulor?
Ja, det blir det nog.. 
Hoppas vi får se resultatet sen i alla fall.
Kan du inte ha någon typ av färgad sand istället det kan bli väldigt fint !
klart så drar familjen iväg mig så akvarierna får vänta =( men utsmyckra akvarierna med glaskulor SKA jag göra! =)
Jag har kulor som prydnad i mina kar (spelkulor i glas).
Kan bli riktigt fina färgklickar.
Klart bilder kommer :P