:(
Jag hittade min ena ballongmolly hona på botten i morse, hon levde men tog sig ingenstans. Jag plockade upp henne och såg att hon inte använde sin ena fena, hon var lugn och jag kunde ta upp henne utan problem (vilket inte är normalt för henne) Jag avlivade henne iaf då jag tyckte att hon inte skulle lida. När jag sen obducerade henne såg jag att hon hade yngel i magen. Vad kan detta bero på att hon hennes fena var som förlamad??? De andra fenorna gick inte heller som normalt?? Nån som vet?? De andra ser fina och pigga ut vilket hon oxå gjorde i går kväll :( Tack på förhand //Ingela
En stroke eller något sådant?
Hälsningar Astrid :)
Tråkigt. Extra trist med ynglen. 
Vad som kan ha hänt vet jag tyvärr inte.
Nån som vet vad det kan vara???
Har hänt mig också. Det behöver kanske inte inte ligga någon specifik anledning bakom, men det finns väl många gissningar.
Fenan kan ha slutat fungera om hon kliat sig eller stött emot något vasst, om fenan fastnat mellan något och hon dragit sig loss, ålderdom, genetiskt fel, slagsmål…
Om det bara har hänt en fisk så kan det vara svårt att gissa exakt vad som hänt.
Att hon var lugn kan bero på att hon var helt slut efter alla försök att simma, eller för att hon hade ont och gav upp. Dom andra fenorna kanske rörde sig i otakt efter att en fena slutat fungera.
Bättre svar kan jag inte ge. Någon annan kanske har en bättre susning.