Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1246 ggr
FeliciiaH
0

Funkar det?

Hej, jag har hittat ett gammalt rör i samma material som lerkrukor. Det har legat i ett uthus i många år. Eftersom man kan ha lerkrukor i akvarium så borde det funka med röret också..? Är rädd för att det ska släppa ifrån sig nåt som fiskarna inte tål. Är det någon som vet om det går? :) kan lägga in en bild sen om det behövs.

plutopellis
0

Bör ju fungera om du rengör det först typ koka.. Men svårt att säga, är det exakt samma material? Men tror det går..

FeliciiaH
0

Ja, skrubba och så men det kanske spricker om man kokar? :) det ser likadant ut och är av keramik. :) det kanske är lättare om jag lägger in en bild sen så man ser :)

plutopellis
0

Skrubba tar inte bort bakterier, så koka eller bränna i ugn är att föredra. Jag är ett stor fan av kokning för om något fälls ut gör det ju det här i kokvattnet. Fungerar ju inte så i ugn..

FeliciiaH
0

Då provar jag nog att koka, hittade fler rör ifall det skulle gå i sönder :)

FeliciiaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hær ær en bild på røret :)

(Nyfixad dator från norge, dærav norskan -.-)

plutopellis
0

Åh så mysigt! Kommer bli jättefint :)

FeliciiaH
0

Tror malen kommer gilla det i allafall :)

annaelfie
0

ÅH vad fint! vi har på pricken exakt samma rör i våra kar. ett har vi delat i två bitar så det ser ut som en grotta. Det har alrdig varit några problem med de rören. vi har haft de så länge att jag inte riktigt minns hur vi först gjorde för att förbereda dem så att säga. Tror det borde räcka med att skölja i riktigt varmt vatten ett par gånger.

Våra rör blir totaltäckta av mörk grön alg efter ett par månader, det kan man tycka både ser mysigt ut och smutsigt, men det går lätt bort om man bara snurrar på rörer så den sidan som låg i sanden kommer upp!

våra malar ÄLSKAR dem

Lycka till

FeliciiaH
0

Jag la mitt i skållande hett vatten flera gånger och har lagt det i karet, det blev ganska snyggt :) malen blev lite tjurig när jag tog bort den fula grottan som hon höll till i men sen simmade hon in och la sig i röret :) Tack för alla svar! :)