Hjälp att identifiera yngel!
Hittade denna lilla söta krabat i akvariet imorse, kan det vara ett ancistus-yngel kanske? Den är knappt en centimeter lång :)
Jag tycker att min största "skäggapa" har legat väldigt länge i samma hål i roten och flaxat med alla fenorna, kan det vara så att han ligger där och fläktar? :)
Håller tummarna för att hitta fler bebisar snart!
//Jossan
Spännande 
Grattis :) Jadå, en solklar ancistrusbebis. Där bör gömma sig fler i akvariet, då det kläcks mellan 15 och 80 ägg per gång. Så någon mer småtting finns där säkert!
Jag har 50 stycken i exakt samma storlek här hemma :) Jättemysiga är dem.
#3 Jag har en till sort i malväg, som jag köpte under namnet "Flying fox" i djuraffären, men när jag googlar på bilder stämmer dom inte överens med hur mina ser ut så jag misstänker att djuraffären har gjort ett misstag :) Slänger upp en bild ifall nån vill hjälpa mig att identifiera den med!
Jag har lagt h*n i en yngelkasse för att rädda den från eventuellt hungriga fiskar i akvariet! Kan det vara dåligt för den? Den har flytväxter och ett stort blad att gömma sig i, samt en lite rot-bit att smaska på.
#4 Tack för hjälpen! :D Supersöta är dom verkligen!
//Jossan
Det, min kära dam, är otocinclusar :) MYCKET bättre än elaka flying fox. "Ottosar" är jättesnälla och förblir så små, medans flying fox blir riktigt stora och kan ta ihjäl de flesta småfiskarna i akvariet när de blir arga :)
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329
(Och de är inte odlade i akvarium, så du behöver aldrig behöva klia dig i huvudet och undra om bebisar kommer ifrån dem).
#6 Ahaa, där ser man! Var dag lär man sig något nytt :D Tack så hemskt mycket för hjälpen!
//Jossan
Inga problem :) Lycka till med småttingarna.