Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1199 ggr
Soda2
0

Nya växter

Var iväg till djurmagzinet idag o handlade lite, de har ju gått i konkurs här så det är 50% rea på allt så man fick ju med sig lit ehem (fast dte var väldigt urplockat redan).

Iaf är det några växter som är nya för mig o tänkte höra om nån här vet nått om dem.

köpte 3 st så kalalde linea cup o det var dessa växter i dem:

Flame moss. denna tänkte jag bind apå en sten då jag inte har plats på några rötter, det borde gå bra va?

hygrophyla pinnatifida. Det står på burken att den gillar mycket näring i botten, men samtidigt står det att den går o ärsta på stenar o rötter, så hur bör jag bst plantera denna?

sagittaria subulata. Står att den kan bli 40 cm hög men är just nu bara ett par cm hög, så kan jag plantera denna i förgtunden så länge elle rhur snabbt växer den?

köpte även mer nålgräs dock mycket högre än den jag redan har, fanns en ännu högre i butiken, finns det olika sorter av denna?

den jag redan har är bara ett par cm hög (ca 2 cm) denna var nog 10 cm iaf.

min låga har jag som bottentäckare.

Skurtrasan
0

sagittaria subulata. har bror min i hela karet och 40 cm verkar lite fel :P dem högsta han har är kanske 10 cm. vacker förgrundsväxt i allfall :)

Livet i varje Andetag

Be-Bopz
0

Oj, dit hade jag velat åka!!!!!!!!!!! Skrikandes

Soda2
0

Ja de började med rean den 27e o tror de stängde idag.

Nu fanns inte mycket kvar men de hade en hel del växter kvar ändå o mängder med inrending osv kvar.