Räkakvarium :)
Hej,
har fått ett litet 30 liters och en ensam körsbärsräka i present av en vän som inte kunde ha det kvar längre, så tänkte att detta är det perfekta tillfället att starta ett litet räkkar själv, tycker dom är så roliga att titta på :)
Så plundrade de andra karen på vatten, sten, rötter och lite växter, något kalt än så länge men den lilla räkan verkar rättså nöjd och plockar rundor i sanden 
Ville bara visa upp mitt nya kar, man kan till och med se invånare zero som en liten röd fläck på stenen, och höra efter om det är någon som säljer körsbär? Och kanske nån annan räksort som fungerar bra tillsammans med körsbären? Kan hämta i hela skåne.
/Han
Åh, så fint :) Jag har lite ont om räkor just nu. Men hittar du inte det du söker inom en månad så kommer jag ha både rainbows och körsbär att sälja.
Mvh Dani

Åh, man kan se lilla plutten på stenen! Så sött 
Det ser riktigt fint ut, hoppas du får tag på kompisar till den lilla räkan. Ett tips är att plocka in lite eklöv som den kan mumsa på, rätt snyggt också om jag får säga det själv.
Tackar 
#1 Det låter ju bra, kanske kan hitta nån liten vän till honom/henne nu på Arken så den slipper vara helt solo och sen köpa fler av dig då. :)
#2 Är det löv från vilken sorts ek som helst eller någon specifik? vi har bara dem med spetsigare löv här vad jag har sett iaf, så funkar inte det får jag dra ut i skogen och rota. ;)

#3 Ek som ek skulle jag tro. Bok går också bra eller mandellöv, men mandelträd är inte jättevanliga ute i våra skogar ;) Det är de bruna döda löven du ska ta, inte de gröna.
Och glöm inte koka löven innan för att få bort eventuella bakterier mm.