Trådfensregnbåge
Funderar på att hämta upp några trådfensregnbågar imorgon till mitt 63 liter. Karet är väl inkört och det finns mycket mossa och växter. Det är bara "snälla" fiskar med små munnar i det då de är valda för att de skulle passa med elefantsnäckor och räkor. Elefantsnäckorna har sedan flyttat men räkorna bor kvar. ;) Är nyfiken på om någon här har erfarenheter av dem?
- Hur väl går de ihop med räkor? Att någon liten räkling slinker ned gör ju ingenting, men är de väldigt duktiga på att plocka går det ju bort.
- Är de väldigt kräsna med vattenkvaliten?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Har sådanna på jobbet och upplever dem inte som svåra fiskar. Ingen har dött sen jag börja jobba där och dem värkar snälla med andra fiskar, räkor kan jag inte svara på. De är inte kräsna med maten heller. välldigt vackra fiskar, har själv funderat på att ta hem ett gäng =)
Precis, såg dom och blev förtjust så läste på en del och det verkar som att ett litet gäng kan passa in jättebra. Tänkte väl börja med en fem stycken så att jag ser att de trivs först, sen sälja av en del av det andra i karet om de trivs så jag kan köpa några till.
Såg dom "live" i butik för inte alls länge sen, och de är ju helt galet små haha. Så de skulle passa precis i det karet. Vet du hur/om man ser skillnad på hane och hona?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Hanarna har mycet längre fenor :)
Aa haha fett små! De låter som en bra plan. o Hanarna har långa fenor med mörka sträck och lite mer ferg än honorna.