oranga äppelsnäckor
Ja precis som det låter mina rosa som jag fick av en som haft uppfödning på äppelsnäckor är nu mer oranga en rosa =]
Nyfiken tror ni det skulle gå att odla fram eb helt ny färgvariant om man tar utt dessa och föder upp med färgselection och några generationer fram få renare orange ? =)
bara nyfiken här om man ska försöka =)
den färgen som jag hade viljat odal fram är nog blodröd , aldrig sett så vore tufft om man kunde =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Storleken på dessa är ungefär som en PET cork i diametern =)
Hade ju varit coolt om det gick. Kan du inte lägga in en bild på dom du har? Spännande 
Oj, gör färgen dom rättvisa på bilden? För det såg ut som en spännande färg!
Jajjemen =)
De har ju inte världens bästa skalkvalitet , de har nog blandade gener hejhopvilt men tycker äppelsnäckor bli tuffa när de inte är rena =)
Kan bli så random färger , men skalkvaliten är lite synd att de inte är den bästa på dessa men har MASSOR av kalk i karet så vattnet är stenhårt efter varje vattenbyte =P
OT :kalk som jag har i :kalkgranulat foderkalk och äggskal och broccoli, så ni vet, så ni inte tror jag misssköter mina färgbomber =)
men gillar dessa då de är väldigt oranaga =D
Läste att de kan få sämre skalkvalite om man gör just så att man blandar färger. Jag har visserligen också blandade men ju renare man har desto bättre kvaliteer får de. Men jag håller med dig att det blir spännande och roligare. Så du får hitta nån med bra skalkvaliteer och para med en av dessa. Kanske någon brun?
ja de får nog bli så =) fast OM man ska dra igång med att odla fram frg så blir de i slutet av augusti när man får sin första lön på 1 år hihi ^^
Haha, gött!! :)
har också högt ph men skalen ser ändå lite dåliga ut:( någon som vet varför? (förlåt för jag snor din tråd litet)
Om du har stora stenar och sånt kan de repa skalen när de släpper högt upp i akvariet. Mina två mindre har inte alls fina skal :( men de tre stora i samma kar har jättefina..
nä alltså de är inne i snurren på skalet som det är dåligt :( då är det ändå bra vattenvärden