Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1618 ggr
iiichigo
0

Invasion!

Har fått sådana här i vårt ena kar http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=44 och har ingen aning om hur de kommit dit!
De är ju fina och uppenbarligen bra städare, men det är SÅ SJUKT MÅNGA!

Vad göra? Någon som vill ha?

Hälsningar Astrid :)

[dynamitella]
0

Ingen vill ha såna odjur! :) haha.

Mosa dem mot rutan med fingret bara. Upprepa processen hundra gånger om dagen.

I värsta fall (om du inte har posthornsnäckor), kan du köpa dig några snäckätande snäckor (anentome helena).

iiichigo
0

#1 Tänkte att iomed att de ändå hade en artbeskrivning på Zoopet så kanske de var nåt att ha ;)

Har kört med den där alg-rengöraren som har magnet, men verkar som att de fattat vad som händer om den kommer för nära -.-
Får helt enkelt krossa dem och se om man kan få tag på nån Helena-snäcka ..

[dynamitella]
0

Jodå, de som har kulfiskar och praktbotior kan ha nytta av dem :) Jag har en och en annan physa i mina kar också.

iiichigo
0

Hrm .. Är ju sugen på praktisar, men har så många bottenlevande i det stora karet redan att det inte känns som nån bra idé .. Får hysta över de unga äppelsnäckorna och gå på jakt på Helenas, samt fingerkrossa ;)

Gustavsson2in1
0

mata sparsamt med så kan de minska suksesivt tsm med krossning =)

i med du krossar dem får ju fiskarna lite mat iallafall ;]

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

Soda2
0

jag krossade med i början men det hände inget det blev bara fler.

Läste sen om nån annan som märkt att ju mer snäckor man krossade desto mer ägg la de (typ att oj vad många som dör bäst o producera fler) när jag sen började plocka upp dem för hand o sen ta död på dem utanför karet har de äntligen sjunkit i antal o jag får leta länge om jag ska hitta några (har folk runt mig som faktist vill ha som mat åt kulfiskar, botior o helenor).

Denna kommentar har tagits bort.
Gustavsson2in1
0

Konstigt , kollat nu i mina och jag har inga sånna …

De är ju fina så tycker jag så jag har ignet emot dem sådär , får börja övermata så de kmr :PPP

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

iiichigo
0

#7 - Allvarligt? :P

Jag skall nog börja plocka upp så många jag ser tror jag iaf :) Sen se om jag kan hitta där de kläcks, för de lägger ägg va? Obestämd

Skurtrasan
0

ser ut som små vita prickar med vit gelé typ på rutorna och växter ehm överallt tror jag :P

Livet i varje Andetag

iiichigo
0

#10 Damn, får la köpa några Helenor då :P

#11 Klart du kan!

iiichigo
0

#13, de är hermafroditer.

iiichigo
0
Tails
0

Där finns snigelkäkande fiskar. De gjorde rent mitt akvarium på 5 dgar typ.

iiichigo
0

Vi har några praktisar nu :) Fick flytta runt lite så att det inte blev för mycket bottenlevande i det karet, men nu är det löst :) Väntar bara på att de skall käka ..

Men är det nån som testat en sådan produkt? Eller är det bara crap? :P

Catta-
0

Dom som är så söta :) Har ganska många sådanna och inte skulle jag ta livet av dom ^^ Självklart om det blir för många :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

iiichigo
0

#19 - Om antalet physor överstiger fiskbiståndet med drygt det dubbla kändes det som att var dags att göra nåt ;)

Catta-
0

#20 Ja då är det nog dags att minska på skäckorna :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

iiichigo
0

Vi har både Helena-snäckor och Praktbotier, så nu skall det bli ordning på torpet :D