Så stora och fina de blivit
Åhh så fina de är :)
Jag är så nöjd med dom! De växer verkligen som ogräs! 
hehe.
det ser ut som den rosa aldrig fick ränder stämmer det?
De rosa vuxna hade ju inga ränder men hittils har alla bebisar fått det, en del direkt andra senare så därför vore det kul o veta hur det blev med dina?
Den ena har fortfarande ränder, dock inte den på bilden det är slät rosa
den lila är fortfarande randig också.. Sen finns det en i gubbens akvarium men den har jag inte sett på någon vecka
bara den vita som visar sig där.
Vad kul då lär den nog förbli orandig :).
Hoppas den visar sigs nart, den kanske dvalar eller så.
Ska leta runt efter den. De har blivit så otroligt fina i färgen 
:)
Åh! Du! Det är väldigt svårt att avla fram rand-lösa rosa.
Om du kan, så para den med en vit snäcka, och se hur avkomman blir. För då bör några procent bli rosa utan ränder också.
Jag skulle vilja ha några helrosa ;)
Jag kan ju berätta om föräldrarna till dessa iaf då det e jag som har dem.
Jag fick hem 4 snäckor 1 vit o 3 helrosa, deras föräldrar var visst randiga men inte dessa.
2 av de helrosa var honor 1 hane samt så var den vita hane.
De har fått ett antal kullar här hemma, de frsta kullarna blev alla randiga, sen upptäckte jag att det var vissa som inte fick ränder men dessa fick sedan ränder i deras nya hem.
Den sista kullen som dessa kommer ifrån verkar det som vissa av dem får vara randlösa. Den vita kommer från mig med o har samma ursprung.
Jag har nu själv inte kvar de helrosa här hemma då jag gått över till o enbart ha mörkfotade snäckor men en bekant har de helrosa hos sig så de finns kvar i livet.
Vad fina de är! Man blir lite sugen på att skaffa egna! 
Ooo, då kanske jag ska flytta alla förutom den rosa och en vit till gubbens så de går själva tills jag får första klasen? Hur ser man kön på dom?
Jag klarar faktist inte o se kön på dem. Utan ser det vid parning bara :)
Sen är det två i gubbens akvarium men de är svårare att få bild på så 
Sååå fina de har blivit o så mycket den lila har växt :)
Ja det är otroligt vad de växer! Underbara :)
Hur stora var de när du fick dom? :)
Himla fina!
Runt en ärta kanske aningen större. Var väl lite mer än två månader sen kanske. Växer verkligen som ogräs! 
Oj! Dom ser ju jättestora ut nu. :D Matar du dom mycket? :)
Haha, ja det var ju jag som fick nematoder i akvariet så ja de har fått massor med mat!
De är mellan en enkrona och femkrona nu. Innan gav jag grönsaker varje dag samt sånna där tabletter för bottenfisk. Nu har jag matat ytterst sparsamt ett tag men de har börjat äta på växterna en del. Tänker mig att de ska få grönsaker varannandag och annan mat varje dag får det väl bli då det finns fisk och räkor där med ju. 
Ja, just det! haha.
Får ta och börja övermata mina bebisar lite kanske så de växer lite fortare ;P
Matglada är dom i alla fall! Har ju två i gubbens akvarium och de har inte alls vuxit i den takten för där äter alla fiskarna upp grönsakerna jag lägger i så har inte alls samma koll på vad de får i sig där tyvärr
så där finns även sån där helgfoder tablett..
dem är ett häftigt tilllägg i akvariet verkligenfina och när dem går på mat rampage är roligt o se :P sitter 20 stycken i en stor klump ^^ :D
Livet i varje Andetag