Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1212 ggr
[Nayara]
0

Som hobby

Jag vill ha en ny hobby och tänkte att akvariefiskar vore toppen.
Om några månader ska jag förhoppningsvis köpa min första fisk: en Guldfisk, tänkte jag. Jag har läst lite om dem, och andra fiskar. Problemet är dock att jag har svårt att ta reda på vad slags tillbehör man behöver till akvariet.
Jag har bestämt mig för att köpa ett akvarium på 160 l. 
Därför söker jag nu era råd. Glad

[Bert10]1
0

Om du går in siten Zoopet så kan du läsa vad som krävs.

Titta först under avdelningen artiklar så står det mycket att läsa.

edan kan du även läsa i de olika forumen, finns mycket bra !

ivanhoe81
0

en guldisk ska ha 250liter, du kan skaffa slöjstjärt istället då de bara kräver 120 liter om du ska köpa ett 160liters akvarium

[dynamitella]
4

Och här kommer jag och är en buzzkill! :) Jag rekommenderar inte slöjstjärt/guldfisk som första fisk.

De gör tyvärr att man begränsar sig en del i akvariet (de sliter upp växter, kräver kallvatten, äter upp småfisk och går inte att ha tillsammans med exotiska fiskar som kräver varmvatten).

I mina ögon behöver slöjstjärtar minst 250 liter, och bör vara minst 2-4 stycken, då de tycker om sällskap. Jag har två stycken i mitt 540 liters kar, och skulle inte kunna tänka mig ett mindre akvarium egentligen :)

Om du trots allt detta vill ha dig en eller två slöjstjärtar, så hjälper jag gärna dig med tips och så. Men jag känner att jag åt minståne borde varna dig :)