Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1294 ggr
Eldsjärten
0

Yngel utan luftpump

Ska ju börja odla på fiskar! Och undrar ifall man kan ha yngel utan luftbump i ett annat kar??

plutopellis
0

Jag har haft Guppy när jag var liten utan pump och det går om man verkligen sköter vattenbyten mm men det är väl egentligen inget man rekomenderar eller föredrar för bara för att det går betyder ju inte att det är bra..

Eldsjärten
0

Hur många gånger borde man byta da?? :)

plutopellis
0

Åh, det här är över min kunskap! Beror mycket på hur stort kar du har, desto mindre kar ju oftare behöver du byta. Men det finns många billiga pumpar och jag rekommenderar dig att köpa en. Hoppas någon med mer kunskap än jag kan svara på dina frågor :)

Eldsjärten
0

3# Okej ska npg skaffa enliten luftpump till ;) Men undrara bara om jag har ett 10-15 L utan luftpump, hur många gånger ska jag byta då?

plutopellis
0

Dels känns det direkt för litet att föda upp yngel i. Vad har du tänkt dig för yngel? I sånt litet är nog endast räkor eller posthorn något att ha. men ja alltså det här är inte mitt område men varje varannan dag typ? Åh, jag hoppas någon annan kan hjälpa dig! :)

Soda2
0

I ett så litet kar kommer inte ynglen växa speciellt bra o du kommer inte kunna ha dem länge där i alls (blir underutvecklade i så litet kar).

Varje dag lär du behöva göra små vattenbyten.

[dynamitella]
0

För yngel brukar 25-45 liter vara bra. 10-15 är på tok för litet att föda upp bebisar i. Att förvara direkt efter födseln går bra, men att "mata upp" och få dem att växa är lite svårare i små utrymmen.

Pump är för mig ett måste, då det förenklar en hel del.

Ner till 10 liter kan du ha "Aquael Fan Mini Plus".

Utför ett 30% vattenbyte i veckan. 2 per vecka om karet räknas som överbefolkat eller om du matar myclet.

Eldsjärten
0

okej:) Får väll använda ynglerna i ett 20 L med luftpump

[dynamitella]
0

Se till att ha filter till luftpumpen, och inte bara en syresten :) Så ska det nog gå bra.

Eldsjärten
0

9# Okej ska se till att allt går bra ;)