Överaktiva?
Halloj, jag har blitt med ett akvarium eller vad man nu ska säga =)
Har dock en fråga - jag har två stycken väderålar, 2 dvärg-guramis och 6 stycken svärdbärare samt 4 stycken Ancistrus (osäker på stavningen men men).
Nu är det så att mina väderålar är hyperaktiva! Dom simmar runt och upp och ner och är verkligen överallt. Vet inte varför men tänkte bara höra om dom är sådär aktiva :P Tacksam för svar =)
Alla värden i akvariet är helt okey efter många om och men! och dom bråkar ingenting. Dom har gott om gömställen och växter, äter bra också :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
De leker eller är ute efter en partner :) Mina kuhliålar gör också sådär. Det är bra tecken!
Aha, då förstår jag :P Det är en hona och en hane jag har =) Iaf efter förra ägaren! :D
Har försökt sökt lite om dom, men någon här kanske vet : Hur fortplantar dom sig? Menar, är dom typ skumbobyggare eller 'levande' födare? xD Kan inte så mycket om akvarium och fiskar och sånt :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Tyvärr har de "aldrig" odlats i fångenskap. Men leker dem så är de nöjda med läget i alla fall :)
aha, va tråkigt :/
-Albert Einstein
dem har ett intressant beteende när dem är så aktiva roliga o iakta ^^
Livet i varje Andetag
Haha ja verkligen =)
Fast häromdagen så hoppa en av dom ur akvariet och låg på golvet och sprattla <_< så nu har jag fixat taket så att säga xD
-Albert Einstein
hehe ^^ en av mina gjorde det med men som tur väl var jag hemma :) tycker det är häftigt med att dem har sån slemhinna på ytan eller vad det heter med som våra svenska ålar har med :) kanske därför dem ligger i ål släktet har ingen anning men när man skulle lägga tillbaka den var det som att försöka plocka upp en blött tvål :P
Livet i varje Andetag
haha ja, jag fick lov att vänta tills han har sprattlat färdigt xD
Ja det är jävligt coolt med slemhinnan! :D
Fast märkte idag att mina svärdbärare har typ käkat på min guramihanes stjärtfena >.< så lär väl kanske boosta upp det andra akvariet jag har och stoppa in lite snälla fiskar med guramisarna jag har. Lite trist för den var så fin tyckte jag
-Albert Einstein
personlig erfarenhet av svärdsbärare är att dem är riktiga elakingar :P dem är hyfsat fina men synd att dem ska mobbas ^^ åtminstonde mina var såna
Livet i varje Andetag
Ja dom är ju riktigt aggressiva mot andra xD Men mina ålar, malar och den andra guramin jag har är dom trevliga mot så att säga. Det är bara den ena guramin som är mobbad.
Men har pratat med en kompis som är mer insatt i akvarie och sånt, mer än vad jag är då haha och han tyckte jag skulle starta upp det andra akvariet och fixa det som växt-akvarie och ha guramisarna i där tillsammans med några malar :P
-Albert Einstein