yngel
Hej. Nu är det så att det har blivit påökning i akvariet. Funderadelite på om det är något speciellt jag ska tänka på. Matar med lite extra då? Jag har två såna här malar en hona och en hane. Det är hanen på bilden. Vet att det är någon Ancistrus. Men vet någon vad den heter mer exakt? Blir väl typ 15cm?
När jag hörde efter på djuraffären fick jag något i stil till svar, Du vill nog inte att dom ska bli så många så gö inget speciellt. Du kommer nog bara få för många och vill sälja av dom.
Ber om ursäkt för den grumliga bilden
Tack på förhand.
www.vovvensdagis.se
Han i djuraffären hade rätt :) Vanliga ancistrusar är svåra som fasen att bli av med. De får kull på kull oftast, och man får sällan mer än en tia per unge.
Mata med kokta grönsaker då och då, och gör extra vattenbyten. Yngel är ganska känsliga för nitrit, och dör lätt vid slarv med vattenbyte.
Lycka till!
Okej, fast jag skulle gärna ha lite fler. Om jag ska vara ärlig så är det malar som jag vill ha i mitt akvarium. Jag tycker helt klart att dom är roligast. Fast det är klart hur många som helst vill man juh inte ha, hur många överlever tror du per kull?
www.vovvensdagis.se
De blir lätt väldigt många.. Sköter man vattenbyten och matning så leker de om och om igen och de flesta ynglen överlever.. Efter 3-4 lekar kan du lätt vara uppe i 150-200malar och 3-4lekar klarar de av på 1-2 mån när de väl kommit igång och leka.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
men om du vill ha yngel så är det rätt så lätt som sagt :) åk till mat affären och köp en kokosnöt och gör en vacker grotta ska du se :) mina gillade den iallafall :P har dock som folket säger en hel del ungar :P
Livet i varje Andetag
Oj, va spännande. Tur tt jag har fler akvarium. Dom har en fin lite grotta som dom alla gillar. Men va häftigt med en kokosnöt. :)
www.vovvensdagis.se