Idag är en sorglig dag :(
Kom hem efter 8 dagars semester och upptäcker att det fattas över en dm vatten i alla akvarierna (20/30/70liter), och sen att det bara finns kvar 6 räkor utav 30+ i ett av karen. Mina allra nyaste och dyraste (!) räkor är döda nästan allihop.
Farsan hade varit snäll och matat dem lite varje dag, och inte gjort vattenbyte, i tron om att jag inte ville att han skulle pilla med det för mycket eller att de skulle svälta.
SÅ enkelt är det att skapa massdöd. Lite mat.
Så var det med den saken. Hela min uppfödning och stam av hybrider och höggraderade crystals och blåa tigrar är puts väck.
Allt som finns kvar är 2 crystal red, 1 blond tiger och 3 crystal black. Blir ju nästan tårögd :(
Fy, det lät inte alls roligt! =(
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Tråkigt när sånt händer! :( Har själv misst mina 2 dyraste räkor, visste att det var en chansning när jag köpte dem.. De hade gått i osmosvatten hos odlaren osv.. De mådde super fram till första vattenbytet i vårt kar, det klarade de inte :(
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ush fy vad hemskt 
Pappa fick jättedåligt samvete för att de dog under hans vakt, så jag får pengar att köpa nya för. Det var verkligen supersnällt!
Sorgligt när djur får sätta livet till bara.
Ja fy så tråkigt 
Å nej vad hemskt :O jag är super rädd att det ska hända mig när jag lämnar karet i min killes händer ibland så jag tvingar honom att "göra efter mig" med allt flera dagar innan jag reser bort så att jag verkligen ser att han gör rätt och sen skriver jag en lång lista xD men hu, stackars räkorna…
Mmm, vet hur det är när det händer, för oss var det dock inga fiskar dem lämnade utan vatten utan mina katter, personen i fråga sa att denne glömde bort mina katter, som tur var så var det mitt i vintern (innekatter) och bara 2 dagar, men fy vilken panik jag fick när jag fick se att det var helt torrt i vattenskålarna.
http://www.svidjas.se
Oj så tråkigt.
Men det kan ju hända vem som helst. Jag är alltid ängslig när jag åker bort.
Skriver en TYDLIG beskrivning på ALLT! Matmängd, hur jag byter vatten, om nån firre är dålig osv osv osv.
Så min man vet precis vad han ska göra. Det har bara hänt ett missöde, ett filter gick sönder och han lagade det med "fel" material. Flera småmalar dog. Men vad begär man, de är amamtörer jämfört med oss. Men hyggliga som vill hjälpa till.
Hoppas du kan hitta nya fina räkor. Lycka till med det.
När vi åkt bort har vi alltid gjort ett matnings schema :) Gjort stora rutor på ett papper där vi skrivit dag/tid och i rutorna lagt exakt den maten som ska stoppas i akvariet :) Det har funkat utmärkt!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
tråkigt att få så dåliga nyheter efter semestern =/
Livet i varje Andetag
Så är de här hemma med när man låter föreldrarna ta hand om djuren, spelar ingen roll hur informativa lappar man gör så värkar de inte gå in ändå. Like komiskt, men ändå sorligt när de går så illa att individer dör =/
Tråkigt :( Mina bläckfiskar dog när min inneboende tog hand om karet…
bläckfiskar?
mvh slemmis
#13 Yes jag är en saltis.
kn du lägga upp en bild och förlåt om jag kapar tråden
mvh slemmis
Åh nej, vad hemskt!
Så tråkigt att komma hem till sånt som du har lagt ner så mycket jobb på, lider med dig!