Svenska kräftor :)
Var och letade lite roliga växter nere vid en pytte ytte liten bäck som rinner i skogen och till vår förvåning hittade vi kräftor där tyckte det var lite coolt men tog tyvärr inga bilder.
Men fortfarande coolt att hitta det på en sån plats där bäcken inte är djupare än 10 cm och breddare än 30 cm ^^
Livet i varje Andetag
Coolt! :)
Fränt! :D Jag skulle vilja ha Dvärgkräftor. Men det är ju olagligt :(
-Rasmus 🌈
dvärgkräftor ? de här var typ 1/3 i storlek sett till vanliga mat kräftor :)
Livet i varje Andetag
Åh va kul!! Synn att du inte tog bild. Så balla djur.
En kompis hade en signal kräfta förut så jävla söt, vi satt och mata den med räkor och den samla på sig alla i en hög och vackta högen från alla hungriga fiska ^^
hehe vakt kräftan ^^ ska till den lilla bäcken i helgen på lördag , totalt epic är det där nere , liten bäck som rinner genom en tät skog och jämte är det ormbunkar och annat som gör att den platsen ser magisk ut =D
får ta med kameran och see om man kan få några tuffa bilder =))
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Dom är jäkligt häftiga djur,har själv haft de i akvarier till och från.
Dock synd att dom är komplicerade att hålla på ett bra sätt med tempratur m.m…
Hade faktiskt en helt blå signalkräfta en gång som var fångad i Vättern :P
#5 låter som en väldigt fin platts. Awesome! Då hoppas vi på fina bilder =) #6 wow dom är väldigt vackra! Ja tyvärr är de ganska svåra
kan se min bror springa omkring där nere med kameran och fota som attan xD det kommer se kul ut haha ^^
Livet i varje Andetag
#9 Coola! :D
-Rasmus 🌈
Oj! Så stora! :)
10# ja dem var coola som attan :))
#12 hehe ja det var typ den minsta vi fick ^^
Livet i varje Andetag
Inte avundsjuk.. Inte ALLS! :(
Jag vill också hitta en sådan plats.. :)
-Rasmus 🌈
hehe :D ja det är helt sjukt vackert där nere ^^
Livet i varje Andetag
Så vackert :)
#9 så snygg!!
Väldigt vackert ställe måste jag säga =)
JA ! =D riktigt jävla tuffa djur och ett sånt ställe man inte vill gå bort ifrån ^^superfint där nere med den lila bäcken rötterna och mosan . trollskog kallar vi det för här nere ^^
Haha vilket passande namn, trollskogen ^^
#9 Det är ju precis den där sortens kräftor man får om man köper svenska kräftor i butiken, signalkräftor. Goda är de. Lite komisk, vi fiskar signalkräftor i vår å som ser ut precis som den på bilderna.
hur fiskar ni dem i en sådan miljö =)?
handplockning =)?
#24 Kräftburar med mörtbitar i de djupaste ställena nära stenrös. Vi har djupa ställen i ån där det har blivit fördämmningar.
häftigt ^^
Livet i varje Andetag
nice =) måste vara skojj att ha en sån plats och fiksa dem =)
Skoj! :) Min brorsa och hans kompisar har hittat en massa kräftor i en bäck i skogen,jag själv har hittat en…död ;)
hehe :D
Livet i varje Andetag