Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 769 ggr
plutopellis
2

Räkor och äpplen

Hej! Har köpt tio små rainbow räkor av dynamitella och fem äpplen av Soda2 men fick sju, tack!! Kan man ge dom frukt? Eller det är grönsaker som gäller? De fick broccoli igår och det var både räkor och sniglar glada över :) Vad ger ni era? Har hört potatis och pasta också, får jag stoppa ner nån dag här.. Har lagt i en sån där kalkmussla idag, räcker en sån för sniglarna? Eller är sköldpaddorna att föredra? Hur vet jag om det duger? Är det endast pH man går på? Tack för svar!

Skurtrasan
2

maten kan jag säga att min bror brukar mixa och lägga ner lite av varje dem är rätt glada i allt man ger dem :)

Livet i varje Andetag

plutopellis
1

Tack! Ja de verkar vara som små komposter :)

Skurtrasan
2

räkor och äpplena är himla bra städare med :) ha dem två i samma kar och man behöver nog sällan städa det hehe :)

Livet i varje Andetag

plutopellis
1

Ja :) fast har inga fiskar utan bara dessa så de får städa efter sig själva bara ;) men står väldigt soligt och då får de hålla efter alger så det blir bra :)

Skurtrasan
2

hehe :) jag har med räkor fast bara körsbär ÄN så länge :) raingow räkor hm det är nog så barnsligt logiskt att de är i massa olika färger ? =)

Livet i varje Andetag

Soda2
1

Musslan går bra, det är nästan mer kalk i den än i sköldpaddorna (om man jämför inehållsförteckningen så).

Hmm frukt har jag aldrig provat faktist. pasta o framförallt kokt potatis är de galna i, ris är inte lika gott tycker de :)

plutopellis
0

Dom är väldigt grå och genomskinliga med lite färgpigment så man kan se ex blå el grön på men mest bara grå.. Det är dom dynamitella brukar lägga ut bild på. Skulle vara lätta nybörjar räkor och så sålde hon av nu så då passade jag på :) men körsbär är ju otroligt läckra! :)

plutopellis
0

Tack Soda2! Köpte mussla som sagt idag så de har. Då kör jag på med grönsaker samt pasta och potatis Glad

Skurtrasan
1

mussla?

Livet i varje Andetag

plutopellis
1

Mineralmussla för fisk och växter kostar 9 kr på ICA Glad

Skurtrasan
0

jahaaa (I) :) hehe förstog inte först :)

Livet i varje Andetag

plutopellis
0

Haha, man kan inte alltid hänga med Glad Soda fattade ju för att hon har sagt till mig att hon har sånna till sina då jag köpte mina av henne Flört

Soda2
0

Haha ja jag kör med både musslor o sköldpaddor, varannan gång brukar jag köra.

musslorna är billigare o hålle rlängre så jag gillar dem (inehåller samma med så)

stosse
0

är det hela musslor? bara att lägga ner i akvariet? :D

plutopellis
0

Ja :)

stosse
0

ska leta efter det då:D tack:D

Soda2
0

Det finns bland djurtillbehören på ica för det mesta.