Räkor :)
Jag har ett nystartat akvarium som vart igång i ca 3 veckor nu med malaysiska sandsnäckor och physor. Ingen nitrit och ph mellan 7.5 och 8. Nån som vet om 8 är för högt för Körsbärsräkor? Akvariet är inte stort men 18l räcker kanske till några Körsbärsräkor? Det är uppstartat med gammalt akvarievatten och grus så jag borde nog kunna stoppa i räkor utan fara. Nån som har svar på mina frågor? ;) Felicia
Det är inte för högt pH :) Mina har gått ifrån allt mellan 6 och 8 utan problem. Både rainbows och körsbär.
10 räkor går bra i 18 liter :) Men sälj avkomman sen eller skaffa ett till kar. Det blir snabbt överbefolkat.
Om du däremot ändrar dig och är intresserad av någon anna färg än rött, så säljer jag lite olikfärgade rainbows (körsbären är däremot slut för tillfället).
Så bra! Då ska jag ta och skaffa mig några snart. Jag ska lämna till djuraffären när det behövs sen. Rainbows är också fina, men provar med körsbär först och ser om det går bra :) Om mamsen nån gång låter mig skaffa mer än två akvarium så ska jag garanterat ha massa mer räkor ;)
Kom på att jag inte har nåt täckglas till akvariet. Ni som har räkor- brukar de hoppa? :) Har läst att de kan göra det om de inte trivs eller nåt liknande..? :)
Det är mest amanoräkor som hoppar ur om de blir sura :)
Jag har inte täckglas på några av mina 6 akvarium, och har aldrig haft en räka (inte amanos heller) som hoppat ut :)
Och nu på sommaren blir det nästan för varmt med glas tycker jag.
Okej tack :) jag provar och ser om det går bra utan. I helgen blir det räkor! :)
Nu sitter jag här med ett gäng nya fina Körsbärsräkor! Är helt kär, de är så häftiga! :D
Är glad över att de faktiskt hade ganska röda räkor på djuraffären. Trodde det bara skulle finnas rödblaskiga färger men några starka fick jag allt :)
Grattis! Vad roligt! Jag fick hem från dynamitella i fredags och älskar dom! Är sånna rainbow hon säljer av och de duger gott för mig 
räkor är väidigt fascinerande att se på med :)
Livet i varje Andetag
hur många räkor kan man ha i ett 20 liter??
ca 10 stycken hade väl jag velat säga spontant även om jag inte kan så mycket om just det :)
Livet i varje Andetag
oki =)
10 i 18 liter skrev dynamitella i ett tidigare inlägg så det blir väl lagom..
Rainbows är fina! :) Kör på körsbär nu men antagligen kommer det bli det också i framtiden ;)