Ägg från äppelsnäckor
Nu har mina snäckor äntligen lagt en stor klase ägg! Åh så glad jag är ! Vet att de första kan vara obefruktade men hoppas på det bästa.
Men den sitter fast på glasrutan som lysrampen står på, behöver jag flytta klasen? Är rädd att den ska torka ut eller så..
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Grattis :).
Bara det är fuktigt lite då o då så ska det gå bra ändå.
Har haft klasar som legat nästan på själva röret o det har kläckts bebisar ändå (även om det yttersla lagret gar torkat).
Hos mig iaf bildas det mycket kondens på natten så klasarna är fuktiga på morgonen o då har de klarat sig bra.
Grattis! :D
Fick mina första ägg med för en vecka sen ungefär.
Hoppas vi båda har turen att det kommer små bebisar :)
Min första klase ägg hittade jag igår. Det är visst den tiden för snäckorna nu!
Jättespännande!
Hur stora måste dom vara för att lägga ägg? Kan man köpa vuxna ex någonstans ? Eller är det köpa med tålamod som gäller?
Jag fick hem mina i slutet av april och då var de inte så stora. Så jag tycker att det har gått fort. Jättekul!
Tack för alla svar, då låter jag den ligga kvar! Det är nästan alltid kondens på glasrutan så då behöver jag kanske inte oroa mig att den torkar ut :)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
*4
de behöver komma upp i en storlek av en 1-en 5 krona innan de blir könsmogna.
Ja ibland kan man köpa vuxna exemplar men dessa ska helst inte skickas (de klarar det mycket sämre än bebisar) så det ska helst göras av nån i närheten.
Åh vad synd då ingen i Uppsala trakterna verkar ha :(
Grattis! Fick hem mina små bebisar i förra veckan så dröjer väl några månader innan jag har turen att hitta
hoppas bara att alla sju inte är av samma kön! 
*9 sån otur ska du väl inte ha hoppas jag :)
Mina första var 4 st 3 rosa o 1 vit o det visade sig vara 2 honor o 2 hanar :)
Hehe, ja vi får väl hoppas jag inte har sån otur Soda2 
Mina fyra största var också två pojkar och två flickor. Häftigt att bägge paren parade sig samtidigt! Dagen efter jag hittade äggen….