Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1656 ggr
[Kajsa91]
0

Rädd Ancistrus ?

Min Ancistrus är himla rädd, den är aldrig framme. Inte ens på natten när jag går fram försiktigt och lyser med en lampa in är den framme.
Ser liiite av honom ibland om han ligger lite längre ut på roten han alltid ligger i, annars ingenting.

Går det att få dom att vara mer framme? Tjejen är framme betydligt mer men simmar iväg om man rör sig.

I djuraffärer är dom ju alltid framme. Kanske bero på att dom oftast inte har så många ställen att gömma sig på kanske..

Så tråkigt att aldrig få se honom, dom är ju så vackra och fina att se på! :)

Soda2
0

Har en likadan hemma kan gå veckor utan att man ser honom alls, han bara ligger under sin rot, kommer aldrig fram inte ens för o äta.

Verkar som hanar är mer åt det viset alltså bara ligger under sina gömställen.

[Kajsa91]
0

Hur klarar dom sig? För jag har aldrig sett min äta heller.. Räcker det med algerna på roten?

Tråkigt att aldrig se honom ju.. :P

Soda2
0

Jag antar att de är ute o äter när man inte ser dem.

Ja tråkigt är det o aldrig se dem.

Jag har en liten med o den är framme konstanst.

HilmaN
0

är det några andra fiskar som är elaka kanske? min är jätte tuff, framme hela tiden. mina platysar är lite elak mot h*n, 'smakar' lite på den ibland. men det bryr den sig inte om, bara fortsätter äta. fast ibland får h*n lite raseriutbrott på dem och spänner ut fenorna och attackerar platysarna Glad

[Kajsa91]
1

Har Platy men vet inte om dom varit elaka mot han innan, svårt att ta reda på nu när han inte vågar vara framme =/

Ska dock försöka bli av med dom och låta karet stå med bara han och tjejen, äppelsnäckor, neontetror och pansarmalar innan jag köper något nytt och se om han blir lite mer modig.

Kanske är dom som skrämmer honom.

Roligt att din är framme hela tiden! ^^

Soda2
1

Här är det ingen som mobbar min Ancistrus iaf tvärtom för jädrar vilken surgubbe han är om nån råkar komma nära hans rot.

HilmaN
0

ja, lite stingsliga kan de vara :)

ja, jag tycker oxå det är kul! fast h*n är lite för liten för skägg/inte skägg än, så jag längtar tills man får se vad det blir.

[Kajsa91]
0

Fan när man pratar om trollen (jepp, känner mig gammal när jag använder det fina ordspråket ;P), han är framme och äter nu! :D Fiskarna fick först mat, så antar att han kände lukten eller något.
Dock är han bakom en annan rot, så han syns inte så bra men framme är han och han skrämde iväg tjejen ;P

[Tassy]
0

har inte läst trådsvaren nu, men om du har hona + hane och han ligger mycket i en rot/drar sig dit väldigt mkt kan han ligga på rom. Glad

rosablomma
0

Mina malar såg jag aldrig när jag hade pansarmalar. Men så fort de hade flyttat så var mina ancistrusar framme HELA tiden :)

[SonjaG]
0

Om du ger honom en bit squash så kommer han garanterat fram.

De älskar sånt, i alla fall mina 3.