Nybörjare..
Hej,
Jag har aldrig haft fiskar själv men vill skaffa i framtiden. Min tanke är att inte skaffa för många samtidigt så att det funkar och man inte tar på sig för mycket. Vill nog isf ha ett akvarie med små platys (för deras skull, vill ge mycket plats) och anpassa det med växter och sånt som just dem vill ha.. funkar det eller "behöver" man fler för att det ska funka? /Madde

Menar du om det behövs fler fiskar av andra arter? För att få nya platys behöver du såklart fler än en och jag tror att de skulle trivas bättre med lite sällskap av andra platys dessutom :)
Du behöver inte några andra arter för att platys ska trivas.
#1 ja det var det jag menade ;) Har du något tips på platys som trivs ihop eller funkar alla?

Vill du ha "rena" färger så ska du inte blanda de olika varianterna, men trivs ihop gör de ju, det är samma art. Korsar sig tex en blå med en röd platy riskerar du att inte få någon av färgerna på avkomman..
#2 alla platys trivs väl tillsammans vad jag vet :) dom parar sig hej vilt och kan bli många spännande färger! jag har haft musse pigg platys tillsammans med korall platy och wagtail :) och med någon grön/blå skimrande… men jag har mer övergått till mollys nu :)
#3 #4 tack :)