Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1073 ggr
Emshify
0

Kan jag odla kampfisk?

Hej!

Jag vet att det finns många trådar om kampfiskodling och jag har läst så mycket jag kommer åt, men jag skulle verkligen behöva lite personliga tips! :)

Det är så här att jag har ett 40-litersakvarium där jag i nuläget har två platyhonor och en kampfiskhane. Jag funderar på att köpa en eller två kampfiskhonor som jag kan ta yngel på. Tror ni att det skulle funka fastän jag bara har ett akvarium och har ni då något förslag på hur jag kan göra?

Alla tips mottages tacksamt! :)

[dynamitella]
0

Nej :) Inte en endaste chans att de kan gå.

Till att börja med behöver du minst 3 akvarium :) Ett till hanen, ett till honorna, och ett att odla i/till bebisarna. Inga andra fiskar kan dela kar med ungarna.

Om du kan skaffa 2 kar till, så kan du säkert få jättebra råd. Men utan dem så är det omöjligt, helt enkelt!

(lika så måste du ha ofantligt många småkar åt hanarna när de mognar och börjar slåss).

Soda2
0

det behövs fler än 3 kar.

1 å t hanen, 1 åt honorna 1 lekkar (ca 40-50 liter) o sen ett på minst 100 liter där de ska växa (de kan inte växa ordenligt om de bara får gå i ett litet lekkar).

o så 1 låda/kar till varje bebishane sen.

Emshify
0

Okej, tack för hjälpen! Då får jag nog vänta lite med kampfiskodling tills jag har möjlighet att ha fler akvarier. ;)