Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 3614 ggr
[hejhejnaffy]
0

Buksot?

Hej! Min lilla Leopard danio hona har börjat gömma sig,bajsa tunnt och vitt bajs,bli tjock och hennes fjäll står ut lite :/ Vad ska jag göra? Snälla hjälp!

sallad
0

Flytta henne till ett ensamt kar. Ifall hon har buksot så får hon inte smitta dom andra fiskarna! Köp medecin (jag köpte typ tabletter) och medicinera. Kolla var enda fisk under medicineringen så att ingen annan har bukvattensot och fortsätter smitta fiskarna. Oftast är det försent för den smittade.. (som visar symtom). Hoppas det inte är bukvattensot!

-Rasmus 🌈

[Geekinblack]
0

Låter som bukvattensot. Jag hittade en av mina korallplatys supersmällfet med utstående fjäll under ett anubiasblad en gång, den avlivades och ingen hann bli smittad.

[hejhejnaffy]
0

#1 Jag har inget annat kar som hon kan vara i,och det är långt till närmsta djuraffär + att vi har ingen möjlighet att köra dit nu,det är ju morsdag och allt :/ #2 Fuck! Jag hatar att avliva djur :( Kan man lägga hon i en hundbajspåse och sen smälla till hon med en sko? Jag vill att det ska gå snabbt!

sallad
0

#3 Okej. Håll koll så att ingen annan blir smittad. Ja du kan avliva så, Gör det snabbt och slå hårt..

OT-Äre? shit! hade glömt totalt att det var morsdag :C

-Rasmus 🌈

[hejhejnaffy]
0

Okej jag bad mamma avliva henne,det blev med pappas känga… :'| Nu har hon iaf det bra i fiskhimlen,hon slapp lida.

[Geekinblack]
0

#5 på självaste morsdag xD hahaha shit! Nä men skämt åsido, det var nog det bästa för det är svårt att bota bukvattensot som har fått flera symtom. När dom sväller så har ju alla tarmar blivit till gröt (om du skär upp en fisk och tittar så är det lixom bara en enda gegga där inne) och dom tarmarna går ju inte att göra så mycket åt.

[hejhejnaffy]
0

#4 blev det något firande? ;) #5 haha ja shit asså ;) Men uch har du gjort det? Menar inte att det är något fel med att göra det när dem är döda,men jag skulle aldrig vågat…

[Geekinblack]
0

Jag ber min pojkvän att klippa huvudet av fiskarna och om han ändå står och håller i saxen så kan man lika gärna kolla tarmarna också ju, ifall det ser ok ut eller om d e gröt eller mask eller vad tusan d nu kan va som gjorde fisken sjuk lixom :P sen begravs dom i toaletten och då brukar jag även passa på att säga förlåt och önska den lycka till i fiskhimlen ;)

[hejhejnaffy]
0

Uch :S ;) Ja jag brukar alktid säga förlåt ^^