Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1787 ggr
Be-Bopz
1

Trollhassel

Tänkte kolla vad ni andra har gjort med det innan ni lagt det i karet.

Skurtrasan
2

bränt den i ungnen några timmar så det skulle härda och så nånting skulle komma ut ur trollhaslen :P min bror gjorde det och det varkade funka :)

själv trodde jag det skulle ta evigheter för den o sjunka så man slapp alla liner och stenar men det tog bara 1 månad + :)

Livet i varje Andetag

flack
1

Jag kokar det. :)

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.

Be-Bopz
0

Funderar på hur jag ska lyckas koka dessa grenar bara Obestämd

Skurtrasan
1

vill du kan du lägga 30-100 kronor på att åka till en sån här second hand butik där dem har såna här stor koks grytor :P annars kan du försöka komma på nån bra metod till att dela dem och sätta ihop dem igen efteråt :)

Livet i varje Andetag

flack
0

Jag brukar koka så att först lägger jag i hälften/ena änden av roten, sen vänder jag på den så att andra "sidan"/änden av grenen läggs i och kokas, sen om det är något mittparti som inte kommer i kontakt med det kokande vattnet så försöker jag lägga i mitten av grenen där den är "böjd/krokig" på mitten och hålla den så att den inte ramlar så att mittpatiet får vatten på sig.

Det är lite svårt att förklara utan bilder men hoppas du förstår vad jag menar :)

Be-Bopz
0

Haha, jag förstår vad du menar Flört

Jag kör nog med ungnen tror jag, ska kolla mer på grenarna sen och se hur de ska vara i karet, då kanske jag får ner dem i en gryta när man har fixat till det som man vill ha det Glad Så kan jag göra både och kanske!

flack
0

Gör så, om du har stora grenar kanske ugnen är bättre! Glad