Off topic! Telefonförsäljare!
blev så jä**a förbannad så vill varna alla för det här som har hänt mig!!
Om ni ser att ett telefonförsäljar nummer ringer er och ni svarar och dem säger "Hej är detta Sven?"
Svara för guds skull inte ja då. Tydligen är det legitimt att dem spelar in samtalet när dem ringer och sen använder det till att trycka på dig massa skit -.-
Exakt detta hände mig (slänger alltid på luren när dem ringer)
! vecka senare fick jag hem ett par strumpor och tnkte va f*n är detta?!
så jag ringde upp dem och dem sa att JAG tackat ja till ett erbjudande och jag skällde rätt hårt i telefonen och sa att jag verkligen inte sagt ja till något erbjudande och bla bla bla.
fick stå för frakten på 30kr och skicka tillbaka sk*ten så ville bara varna folk…oh gud vad jag är irriterad!! -.-
Livet i varje Andetag

Jösses, det där var verkligen illa! Kan man inte anmäla dem då? Det låter ju bedrövligt att man inte ska kunna svara "ja" i telefonen utan att få hem grejer… 
Jag har råkat ut för liknande, men jag la den icke beställda varan oöppnad på lådan och skrev bara etur till avsändaren på den. Det gick faktiskt så långt att de hotade med indrivning för att jag vägrade betala, men jag skrev till dem och förklarade att jag ALDRIG tackar ja till varor via telefon. Till slut gav de med sig och slutade höra av sig till mig. Det gäller alltå att vara mer ihärdig än vad de är! Förr var det dörrknackare, nu är det telefonförsäljare!
/Désirée
Jag jobbar själv mycket över telefon med mina kunder, men mot företag och med legetima varor och utan inspelning.. Och när jag ringer något företag första gången så får man väldigt ofta förklara att man inte är någon säljare och att man inte spelar in, och jag har genom detta hört många skräckhistorier under åren.. Det finns tex. ett företag som säljer tvättmedel som dom uppmanar kunden till att fiffla med momsen i säljsamtalet men även om kunden tackar nej till detta, så sitter en på företaget och klipper ihop samtalen så att det verkar som att kunden har tackat ja.. HELT SJUKT att det kan funka som bindande avtal i svensk lag, när det finns sånna tydliga brister i det systemet! Det värsta med det företaget är att dom har satt det i system, och har hållt på med det i flera år! Och företag till skildnad från privatperson har inte 14 dagars ångerrätt pga distansavtalslagen utan har dom "tackat ja" per telefon så är det bindande.. Men enligt mig är de svensk lag som är föråldrad och bör förändras! För att människor som utnytjar lagen finns kommer vi nog aldrig ifrån tyvärr…
min fars kusin brukar ställa en motfråga om de frågar "om det är sven", han frågar då "vart har ni ringt?"
Har jobbat som telefonförsäljare och även med marknadsundersökning och ALDRIG under dessa år har jag tjatat på folk att de ska köpa eller vara med i en undersökning, säger kunden nej, är inte intresserad, så respekterar jag det.
Det som jag stör mig på som har jobbat med telefon så många år, är de som slänger på luren och bara antar att alla är likadana, för så är inte fallet!
Hatar sånt!
Hänt mig flera gånger, mycket när jag bodde hemma. Man svarade och sa dom bara "Okej, då skickar jag hem det" och la på. Och som 13 åring vågade jag knappast säga något xD Så mamma fick ringa och skälla ut dom sen när varorna kom hem. Dom pratar ju ofta fort och otydligt så man inte har en aning om vart dom ringer ifrån..
Bara nu förra veckan ringde tele2, sa att det finns att byta till något bättre och jag tackade nej, sa att jag är nöjd med det jag redan har, men han gav sig inte, säger att han spelar in FÖR MIN SKULL?? My ass att det är för min skull, allt är ju för dom.
Så jepp, fick hem ett papper på att jag bestält det nya när jag sa att jag inte var intresserad ett flertal gånger.
Så måste ringa tele2 nu och avboka det (man har ju 14 dagar på sig) men vågar inte ringa någon jag inte känner så är lite kört där.. xD
Fy vad obehagligt!
Vi var med en gång om att en försäljare inte tog ett nej, utan sa saker i stil med "men vill du inte hjälpa en fattig student?"
När vi svarade att vi själva är studenter så svarade hon " men då vet ni ju hur det käääänns, snäääällla, rara!!"
Blev grymt irriterad!
Hälsningar Astrid :)
Sånt är självklart inte ok, det ni har råkat ut för, men tänk nästa gång innan ni slänger på luren att det kan vara en precis lika seriös person som jag själv var när jag ringde 
#3 Det finns tex. ett företag som säljer tvättmedel som dom uppmanar kunden till att fiffla med momsen i säljsamtalet men även om kunden tackar nej till detta, så sitter en på företaget och klipper ihop samtalen så att det verkar som att kunden har tackat ja.. - Just det råkade min mamma ut för en gång, fastän hennes företag aldrig varit i tvättbransen.. 
#4 Själv brukar jag svara "Vad är det du vill? Kan jag hälsa henne något? För hon är inte hemma just nu."
Och känner jag inte igen nummret brukar jag börja samtalet med att hälsa artigt… på soahili
(Vet inte hur språkets namn stavas)