Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1466 ggr
Catta-
0

Bortrest - mata yngel?

Hej. Jag ska åka bort över helgen den 1-3 juni och har då ingen som kan mata mina fiskar. De vuxna är jag inte orolig över då jag vet att de klarar sig ett par dagar utan. Ska ev. köpa weekendfoder av någon sort eftersom jag jag har en dräktig hona, så vill helst inte att hon ska få "svälta" ^^. 
Men det är mina yngel jag är orolig över. Då kommer dom vara 3 veckor. Just nu ger jag dom mat ca 3 ggr om dagen. Så jag tror inte dom kommer överleva, eller må så bra, om dom inte får mat på iaf en hel dag. Kan dom också äta weekendfoder? Eller ska jag koka grönsaker och stoppa ner? Min egen räkmix kanske? Jag har även 2 äppelsnäckor + några sandsnäckor där som hjälper till att städa bort maten.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nötskal]
0

Vad är det för yngel? Är det levandefödare är det inga problem.

Jag tror de flesta yngel kan klara sig för det finns mycket mat i ett akvarie som vi människor inte kan se :)

Catta-
0

Det är blackmollys :) Dom kommer nog få mat 1-2 ggr på fredagen och 1-2 ggr på söndagen men inget på lördagen. Så du tror att det kommer fungera?

[Nötskal]
0

Ja det tror jag. Levandefödare brukar vara väldigt tåliga och sen handlar det ju bara om en dag så det bör inte vara några problem :)

Catta-
0

Okej, det låter bra :)