Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2439 ggr
Catta-
0

Nervösa fiskar?

Strax efter min ena molly fick yngel har flocken(5 honor och 1 hane) blivit väldigt nervösa när jag sitter vid karet. De spurtar i väg in i växterna och far omkring som tokar ibland och gömmer sig bakom rötterna. Verkar som om de plöttsligt har blivit rädd för mig. Har ett gäng neonisar i karet också och dom är normala.

Har aldrig märkt detta betende hos dom medans jag har haft dom. Är det normalt det dom gör? kan jag har råkat skrämt dom på något vis? 
Bör jag ens oroa mig? ^^

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
0

Putt

Catta-
0

Ingen som har någon idé?

plutopellis
0

Har aldrig haft mollys så vet tyvärr inte. Hoppas nån annan vet Glad

[Geekinblack]
0

Min segelfensmolly blev skitarädd efter ett "besök" av min katt nere i karet. Katten fiskade upp en silvermolly hona och lät den självdö på golvet och skrämde nästan livet ur hanen. Jag hittade honan för sent men hanen gömde sig bakom en rot. Detta var, tjaa säkert 2-3 månader sen, hanen har varit rädd och gömt sig konstant och bara kommit fram sakta sakta smygande när jag gett mat och sen gått (har smugit mig närmare och kikat men han gömde sig så fort han såg mig) men nu först, ett par månader senare så har han faktiskt börjat komma fram igen. Nu är han nästan framme hela tiden :)

Det jag vill säga är att om det är så att dom blivit rädda för något av någon anledning så kan det mkt väl hända att dom blir "normala" igen :) det verkar lösa sig för min firre så det finns ju hopp för dina oxå ;)

Catta-
0

#4 Det var skönt att höra :) Hoppas på att mina blir modigare snart då :)