Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2332 ggr
dannydell
0

Problem med rädda fiskar.

Jag har lite problem med mina segelfensmollysar. Jag har nu 4 st mollysar som är rädda. Så fort man kommer nära akvariet blir dom jätterädda, nästan så att dom hoppar ur vattnet. Jag har för ett par dagar sen lagt till en till molly och en kinapleco. jag vet inte om det var dom nya som gjorde att dom blev rädda eller inte! Vad kan jag göra?några ideer?

Jag har just nu:

4 ansistrus

1 kinapleco

3 leopardmalar

1 liten black ghost

4 segelfensmolly (saffran)

detta på ca 150L

All Hjälp och alla förslag uppskattas!

Cappi
0

Ofta hjälper det om de får lite växter att gömma sig i. Dessutom vill de ha insynsfritt från åtminstone ett håll. Står ditt akvarium så att det är liv och rörelse runt om, så kan du kanske pröva att täcka för två sidor.

dannydell
0

Tack Cappi!

Jag har massor av växter och andra gämställen så jag tror inte att det är det.

Insiktsfritt är det från 2 håll då mitt akvarie är ett hörnakvarie format typ så här: <)

Akvariet står i hallen så det är en hel del förbigåenden.

Det skumma är att det aldrig har varit så här innan.

Däremot så fick en av mollysarna yngel! Vi har nu 44 nya yngel!

Tack för förslaget!

Moast
0

har typ samma problem med min kamphane som oxo e väldigt "skygg" av sig när man kommer för nära… :) men har tänkt köpa lite växter åt honom! :)

[Geekinblack]
0

#3 Haha tråden är 3 år gammal ;)

Moast
0

oj! vrf händer detta alltid mej!? :)nahhahah

Skurtrasan
0

jag och min bror fixar och pillar mycket i akvariena så att fiskarna blir vana vid vår närvaro det kan alltid funka med för mina var riktiga fegisar i början nu kan jag kela med min väderål och mina små barber ^^

Livet i varje Andetag

Moast
0

#6 coolt…! :)