Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 1498 ggr
HilmaN
0

sorgsen platy

hej! jag har ett reletivt nystartat akvarium, och i nuläget bor det bara 4 platysar i det. för två veckor sedan ynglade en av platysarna av sig och igår började hon se hängig ut, håller nu till nästan bara vid botten.

hon åt mat igår, så det är nog inte det.

igåt låg hon under roten i ca en halvtimme. har tyvärr inte hunnit åka in till stan för att köpa ph- nitrittester. kan det vara något sådant?

hon håller ihop stjärtfenan lite, inte så mycket men ändå.

jag har tyvärr ingen till pump eller doppvärmare så jag kan nog inte ha henne i karantän/saltbad någon vidare lång stund… de äter flingor, maltablett, räkrom och brukar nafsa på malens ärtor. kan det ha med detta att göra?

snälla, svara! :( trist med sjuka fiskar!

HilmaN
0

det är ungefär 25 grader i vattnet om någon vill veta

HilmaN
0

puffpuff

HilmaN
0

hjäälp! minlilla platy har nu börjat hålla till mer vid bottnen!!!!! när hon simmar (ändå ibland) så ser hon hur frisk ut som helst. hon äter. ändå ser hon nästan ut som en staty där nere på bottnen.

ser ju så frisk ut när men matar.. simmar runt och så.

vill ju inte avliva henne. men bättre det än att hon ska lida :'(

Eldsjärten
0

Jag kan inte alls mycket men de kan ju vara så här att hon kan kanske sakna nåt. Vem vet??? När köpte du henne??

plutopellis
0

Jag hoppas du får hjälp, själv kan jag inget om sjukdomar.

HilmaN
0

fast nu simmar hon… underligt. hoppas hon bättrar på sig.

#4: jag köpte henne för 3 veckor sedan. tror inte hon saknar något :)

Marsvinsmamman
0

Men om du misstänker nitrit så kan du väl göra ett litet vattenbyte och så gå och köpa ett nitrittest omgående och kolla. Så är du på den säkra sidan. Lycka till!

HilmaN
0

japp. har tänkt  på det. tyvärr är det några mil till närmaste djuraffär, men jag ska göra det :)