Ancistrus
gåt det att odla ancistrusmalar i ett 60 liters akvarium? hur ska jag inreda? ska jag ta bort äggen osv.

Gå till startsidan av akvariefisk i fokus så hittar du en bra artikel där!
men tror ni att man kan ha Guppy yngel i ett ancistrusodlings akvarium?

nja, det beror nog på hur stora ynglen är! är de som små ungfiskar kan de störa de lekande ancistrusarna!
men som det står i artikeln på framsidan så ska ancistrusarna inte ha något sällskap i odlingsakvariet!
Lycka till!
från ca 5mm-2cm
När jag födde upp ancistrusar hade jag dom med slöjstjärtar:) så det är nog ingen fara:) dom hade ju kallare temp än vad dom igentligen ska men dom trivdes utmärkt å fick ungar heela tiden:) dom brydde sig inte minsta om mina andra fiskar som desssutom är å bökar å stökar överallt som slöjstjärtar är:)
Jag hade mangroverötter sen ett stort skepp som dom la äggen i:) Funka kanon:) sen massa växter runt:)
okey ska prova det
Och ta inte bort äggen, hanen sköter om dom.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

okey tack för svaren
Ancistrus är en av dom enklaste fiskarna att odla, ha dom bara inte tillsamans med botior,kuliålar eller pansarmalar.
#9 varför ska man inte ha dem med några av dem? Det har jag och det är inga problem!
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Vill man få ansistru malar till lek kan man ta några spanar eller % av vattnet vid vattenbytten lite kallare , simulerar regnskogen och kan få dem till lek lite enklare =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **