Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2579 ggr
fiskargrabben
0

Ancistrus

gåt det att odla ancistrusmalar i ett 60 liters akvarium? hur ska jag inreda? ska jag ta bort äggen osv.

HeidiH
0

Gå till startsidan av akvariefisk i fokus så hittar du en bra artikel där!

fiskargrabben
0

men tror ni att man kan ha Guppy yngel i ett ancistrusodlings akvarium?

akvariet
0

nja, det beror nog på hur stora ynglen är! är de som små ungfiskar kan de störa de lekande ancistrusarna!

men som det står i artikeln på framsidan så ska ancistrusarna inte ha något sällskap i odlingsakvariet!

Lycka till!

fiskargrabben
0

från ca 5mm-2cm

elvissspringsteen1
0

När jag födde upp ancistrusar hade jag dom med slöjstjärtar:) så det är nog ingen fara:) dom hade ju kallare temp än vad dom igentligen ska men dom trivdes utmärkt å fick ungar heela tiden:) dom brydde sig inte minsta om mina andra fiskar som desssutom är å bökar å stökar överallt som slöjstjärtar är:)

Jag hade mangroverötter sen ett stort skepp som dom la äggen i:) Funka kanon:) sen massa växter runt:)

fiskargrabben
0

okey ska prova detFlört

KerstinL
0

Och ta inte bort äggen, hanen sköter om dom.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

fiskargrabben
0

Gladokey tack för svaren

noob-4-life
0

Ancistrus är en av dom enklaste fiskarna att odla, ha dom bara inte tillsamans med botior,kuliålar eller pansarmalar.

GuUuLd
0

#9 varför ska man inte ha dem med några av dem? Det har jag och det är inga problem!

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Ketang
0

Om man vill odla Ancistrus malar hur stort kar behöver jag och hur många honor/hane är bra?

Gustavsson2in1
1

Vill man få ansistru malar till lek kan man ta några  spanar  eller % av vattnet vid vattenbytten lite kallare , simulerar regnskogen och kan få dem till lek lite enklare =)

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **