Läcker!?
Runt hela(vad jag kan se) karet är det lite vatten presic under kanten. Är även en ganska stor fläck på ett ställe. Kan den ha börjat läcka? :O
Vad ska jag göra nu??
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Kom på att jag gjorde vattenbyte igår. Det kan ju ha kommit lite utanför när jag fyllde på. Men bör jag göra något endå?
Torka upp ALLT :) Vänta sen en timme och gå och kolla med ficklampa.
Fortsätter det bli blött har du en läcka, och måste omedelbart tömma akvariet.
Annars är det nog lugnt :)
Tack för ditt svar :) Har torkat upp och det verkar inte ha kommit nytt vatten, så förmodligen är det ingen läcka :)
Tänk dock på att läckor kan vara små… jag skulle känna längs kanterna på hela akvariumet efter fukt också (lite överdrivet försiktig kanske ^^ Men det beror på att vi har katter som tycker det är skoj att peta på silikonet, vilket resulterat i en stor skada en gång och en väldigt liten en annan, där det bara stod och droppade bara några droppar tills vi kom underfund med att det faktiskt läckte, efter några dagars funderingar)
#4 Okej. ska ta och gå igenom det noga
Nu har det hänt igen! Gorde ett litet vattenbyte för några dagar sedan. Efter det var det torrt och fint runt karet sen dess, men nyligen upptäckte jag att de var fuktigt runt hela kanten igen och en stor pöl på samma ställe som förut! De måste komma underifrån för jag ser inga vattenränder på glasrutan..
Vågar inte chansa längre på om de läcker eller inte, så jag ska fara iväg och köpa ett nytt kar i veckan.
Ja men det är ju billigt att silicona sen, och inte så värst svårt heller har jag för mig. Jag tänkte ifall du kanske skulle slänga bort det gamla karet?
Skulle vara synd! 
Det ska jag nog inte göra. Blir väl att inspektera vart den läcker ifrån och ev. laga :) Annars kommer jag nog att försöka sälja. Men ska nog försöka fixa först, är ju alltid bra att ha ett extra kar.