Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2965 ggr
Skurtrasan
0

Räkbäbisar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Står säkert någonstans men är för lat för och leta :)

Har Nyliggen införskaffat Körsbärsräkor, 1 månad sen ungefär lite mer kanske. men jag undrade nu när 5 av mina honor går med rom hur lång tid det tar innan de ehm (kläcks?) och vad jag ska tänka på för att få så många av dem och överleva som möjligt?

Dem är för tillfället ett 20 tal fullvuxna räkor i ett 40 liters välplanterat kar och har bara räkor där i är nämnvärt. Undrar också vad som är vikktigt och kanske göra i förberedande syfte och vad man matar dem med osv ja många frågar osv ^¨

säger förlåt för alla möjliga skrivfel och misstavvelser, jag är inte så bra på det här med grammatik :P

Livet i varje Andetag

[Kajsa91]
0

När jag märkte att en av mina räkor hade rom så tog det lite runt 3-4 veckor, sen såg jag inte att hon hade rom mer.
Hade 4 eller 5 med rom samtidigt ungefär, och just nu har jag sett 15 räkbebisar, finns antagligen mer som gömmer sig ^^

Jag matar mina med algtabletter (mest för äppelsnäckorna men räkorna mumsar i sig det med) och lite fisk mat ibland och sådär.
Har två yngel i akvariet så blir även lite frysmat ibland.

Vad jag har hört så brukar man inte direkt mata dom, utan dom äter det som kommer ner. Men eftersom du inte har fiskar där så lär det ju inte komma ner något ^^

Vågar inte säga att det är exakt såhär, så vänta på svar från någon mer :)

Skurtrasan
0

okey men tack för hjälp iallafall alltid trevligt med lite hjälpsamt folk :)

Livet i varje Andetag

[dynamitella]
0

Se bara till att du har ett skumfilter, och inte kåpor på pumpen :) Den måste vara räk-säker.

Mata som vanligt. En algtablett, lite bruna eklöv, en bit broccoli, lite fiskmat :) De är inte kräsna. Bebisarna kommer hitta mat, så oroa sig inte.

Och grattis :P

Skurtrasan
0

hehe tackar för råden =)

Livet i varje Andetag