Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2773 ggr
MrJLundin
0

Vit knöl på fenan

Min L018 mal har fått en vit "knöl" på sin främre fena.. Har försökt tå ett kort på honom under hela den tid jag har haft honom, men har inte lyckats.. Lyckas inte nu heller.. Han simmar ständigt och gömmer sig så fort jag rör mig.. Men är det någon som har en aning om vad det kan vara, så kan jag googla och se om det är något som liknar det han har på sin fena? Han är fortfarande pigg och det verkar inte påverka honom, men vill ändå veta.

Tacksam för svar

Mvh Johan

Eldsjärten
0

GladHmm…. kan kanske vara svamp. Jag har också så med mina guppyn!

MrJLundin
0

Men kan svamp verkligen bli som en bula? Det ser nästan ut som en varböld fast väldigt liten.. När jag har sett svamp så har det väl snarare spridit sig utmed fiskens "yta"?

Eldsjärten
0

Vet faktis inte såå mycket om sjukdomar…..

MrJLundin
0

#3 ok :)

Någon annan?

MrJLundin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har äntligen fått en bild!! Om än väldigt suddig så kanske någon kan ha en idé om vad det kan vara?

plutopellis
1

Om du tar upp fisken i en burk kanske du kan få en bättre bild Glad

sallad
0

Det kan vara ett tumör..

-Rasmus 🌈

MrJLundin
0

#6 Ja, det ska jag försöka mig på! Har dock inte haft någon hov, då den är på jobbet. Så är lite svårt att få tag på han :P

#7 Brukar tumörer skjuta ut på utsidan av fisken? Det låter ju lite jobbigt att kurrera också :/

Jag funderar på om det kan vara karplöss, men kan malar få karplöss? Och isf, hur sprids det? Och även, hur ser man om det är det?

sallad
0