Lyckats med kuhliiål uppfödning! :D
Hej alla! Jag är super glad :D För ca 2 månader sen köppte jag och min bror 2 st kuhliiålar till hans 60 l kar,igår dog en så vi tog upp den ur karet. Sen idag skulle vi flytta den som var kvar till mitt kar dör jag har 3 kuhliiålar,så den skulle få lite kompisar. Då upptäckte vi att det inte bara var en ål utan 2! Vi köppte ju bara 2,en dog och det är fortfarande 2 kvar,så alltså måste dem fått ungar :D Så nu ska jag allt leta efter fler överlevna yngel från ålarna ;) Skit kul rentutsagt,då jag vet att nästan ingen i sverige lyckats med sånt här,på google och youtube har jag bara hittat en bild på kulibebbar,så det måste ju betyda att drt är väldigt sällan sånt här händer ;) Ps. Den ena ålen var mindre och smalare än den andre så den ena måste varit en unge :)
Åh vad roligt, grattis!
Vad har ni för vattenvärden, inredning och så? Man blir ju nyfiken, har läst att kuhliiålar ska vara lite svåra att odla. :) Jätteroligt för er!
Tack :D Altså tyvärr vet jag inte det då jag har köppte ett täst,glömt vad värdet va och tappat bort testen ^^ Växter,hmm någon snabbväxande växt i massor! Massa alger,kornformat grus så dem kan gräva ber sig,matade med algtabletter och flingfoder,kalk i vattnet då vi har äppelsnäckor,sen har ålarna fått göra sitt :)
Vad kul!
Hände mig också för några månader sedan! Vi hade, vad jag trodde, två kuhliålar, men när vi storstädade så hittade jag två bebisar! 
Ja då vet du hir det känns Glädje skutt i magen typ ;D
Jätteroligt!
Vad var vattenparametrarna? (pH, temp osv).
Jag fick precis tillåtelse av mannen i huset här att plocka upp två smällfeta honor och prova med i mitt 70 liters kar :)
Vi trodde att där bara var två, då vi inte sett en skymt utav de andra 10 vi köpte samtidigt (540 liter). Och nu när jag jagade honorna så kryllade ALLA fram! Haha. De bor i sprickorna på ett stort plastskepp, och i svärdplantan.
Jag vill nästan skutta av glädje!
Så nu har jag två honor och två (förhoppningsvis) hanar, i väntan på lek.
Ja,äntligen lyckas man :D Vet bara temp då Jag glömt vad ph låg på och tappat bort testen :/ Tempen ligger på 24-25 grader och dem ända invånarna mer än ålarna var några äppelsnäckor och 2 Guppy yngel,+ att lampan bara varit tänd ca 6 h per dygn, så dem har fått vara för sig själva o inte blivit störda Så jag hade nog lagt dem i ett tomt kar med massa växter och mat,inte för att jag vet något om uppfödning av dem,men det blir nog lättare att få dem att leka om dem får vara ifred :) Lycka till :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
när jag släcker lampan lever verkligen akvariet upp!
Här en liten video på en vuxen Kuhlii óch bebisen + några fiskar :)