sländor
Igår uptäckte jag att det satt en fullt utvecklad slända på flytväxterna, denna tog jag o dödade omedlebart.
idag hittade jag en stor vit larv nder en rot, så tog upp roten o skakade den o det var MASSOR av små bruna larver där med (kryper i hela kroppen nu fy vad äckligt).
vad ska jag göra nu? Ska jag riva ur alla växter o all inredning? Vill inte ha massa sånna larver i karet.
Ush fy! Kryper i kroppen på mig med! Hoppas du får tips här inne som hjälper dig, själv vet jag ingenting 
Oj!
Har du tagit in något från det vilda? Trä, stenar, växter?
Usch ja, ut med allt och koka skiten ut det! Så himla äckligt. Det kan ju bli djur som flyger eller äter fiskarna.
Så nejnej, upp med fiskarna omedelbart i en spann, och koka all inredning och bada växter och rötter i kolsyrat vatten. Det dödar de flesta smådjur.
Lycka till!
Kolsyrat vatten det ska jag lägga på minnet :)
det äna är att jag håvade vattenloppo rosv i somras till fiskarna, men jag har bytt akvarium sen dess (tog dock med rötterna jue)..
åhh jag som had ehoppats o slippa riva upp alla växter en bra bit över 100 plantor.
gruset då vill inte riva up o koka det?
inrending o växter uppe. Inga fler sländor/larver hittade iaf.
Har ännu inte lyckats fånga alla räkor o ev finsn det några yngel kvar i karet med.
slamsuger botten noga o sambon köper med sig kolsyrat vatten på vägen hem.
Men pumpen kan ju inte stå av hur länge som helst så jag tänkte fylla på vattnet o sätta igång den igen så inte alla bakterier där dör
Klart men fiskarna är inte i ännu.
vet inte om jag är helt nöjd med hur inredningen blev så
(fiskarna gå rju i 40 liter med pump så de klarar en natt där)