Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2405 ggr
IdaStenlund
0

Problem...

Hejsan! Jag har ett stort problem ang mina fiskar samt min alg ätare..

Jag tänkte fota dem men det funkar inte, jag har en undervattens kamera men fiskarna attakerar den.. :( Så jag vet inte hur jag ska göra, alg ätaren har sugit sig fast på min hand flera gånger så jag fått sår…

Jag vet inte hur jag ska göra för att fota dem :S

Kan någon hjälpa mig med tips på hur jag ska göra ?:O hade vela ha fina bilder på dem… Som jag skulle kunna förstora..

[hejhejnaffy]
0

Tryck linsen mot rutan,fotta fotta fotta! Utav 50-100 bilder blir ca 2 bra ;)

IdaStenlund
0

Jag har ju en undervattens kamera :)

IdaStenlund
0

det är en en gångs kamera och när jag är med handen där i så suger algätaren sår på mina händer!

jagga-ewe
0

Använd engångskameran till nåt annat, typ om du åker utomlands o badar. Använd en "riktig" digitalkamera att fota fiskarna med, genom glaset. Som sas i #1, knäpp en massa bilder så får du nåt som är bra. Det är fördelen med digitala bilder, kostar inte en massa i framkallning av dåliga bilder. :)

Bästa sättet att slippa sår på händerna måste ju vara att hålla händerna ur karet.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

IdaStenlund
0

Det största problemet är ju att alg ätaren äter på mig… Jag har massa sår!! hur ska jag få den att sluta suga på mig?! jag vill ju inte slå den ? JAg vill ju kunna klappa mina andra snälla fiskar ;P

[Agilityvovven]
2

#5 Sluta stoppa ner handen i akvariet så kommer han garanterat inte kunna äta på dig.

[hejhejnaffy]
3

#5 klappa!Man klappar inte fiskar,då kan man skada dem!

Imitra
0

och vad skulle det vara för algätare som gör att du får sår på händerna? Låter inte så troligt faktiskt

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Hanna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ta kort genom rutan istället. Fungerar bra bara du ställer in kameran rätt och har bra ljus.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[hejhejnaffy]
0

#9 sjukt fin bild !

Hanna
0

#10 Man tackar :) Faktiskt första gången jag tog kort på akvariefiskar x)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Linda8406
0

# 9 Ohh det där va en fantastiskt fin bild (och fisk ;) )