Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3380 ggr
plutopellis
0

Svarthaj

Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?

Kom återigen på att nedbytet från 700 l till 170 inte var så genomtänkt med vilka fiskar vi sparade. Har en svarthaj kvar på ca 15 cm. Vad tycker ni att jag ska göra?

[dynamitella]
0

Gör dig av med den. 170 liter är oacceptabelt..

Djuraffärer brukar ta emot dem :) Men att sälja är nästan omöjligt.

plutopellis
0

Tråkigt Obestämd att ge bort till djuraffär känns så fel men det får bli så. Idiotiskt av oss att inte tänka alls, gav bort en hel hög av fiskar vid bytet men behöll de "fina" eftersom de fått plats innan tror jag inte hjärnan hängde med att akvariet blev mindre Skäms

Tack dynamitella, alltid roligt att läsa det du skriver, du verkar vara mycket kunnig och roligt att du delar det med oss Glad

[dynamitella]
0

Ingen fara :)

Jag hade själv en svarthaj tills för några månader sen.. Med sina 20 centimeter i 540 liter var han på tok för revirhärdande.. Så när han hade bitit ihjäl en slöjstjärt och skadat massor av fiskar gick jag ner med honom i en spann till djuraffären (och en spann med 10 palettciklider, före detta ungar).

Och det tog en vecka, sen fick han ett nytt hem hos någon med ett monsterfisk-akvarium på 1000 liter. Jätteroligt att höra efteråt :)

plutopellis
0

Ja vad roligt! Ska prata med gubben här hemma. Försöker sälja av den där svarta fisken ni hjälpte mig att få namn på nu också :) håller på med ordentligt röj i akvariet. Som visserligen är gubbens men det får han tåla :)