Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1129 ggr
JosefinGothe
0

RIP :'(

Jag hittade nyss en av mina kinesiska väderålar död :'(
H*n hade fastnat i en vanlig terracotta kruka, i det lilla hålet i botten på den. Väldigt sorgligt, och lite underligt eftersom jag tycker att hålet är pyttelitet, men ändå måste h*n ha tagit sig igenom det, men dock bara halvvägs :'(

Nu undrar jag om det är någon som har något tips på hur man kan sätta för något för det lilla hålet så inga fler ålar eller fiskar försöker simma igenom? Kan man sätta tejp för eller är det farligt att ha i vattnet?

Tacksam för hjälp!

//Jossan

JohannaEkroth
0

Jag skulle silicona igen hålet. Flört

Tråkigt dock med din lille vän! Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Alex05
0

Gråter Så tråkigt.

JosefinGothe
0

#1 Tack så mycket för tipset! Jag har ju en hel tub akvariesilicon hemma, och det hade jag inte ens tänkt på :) Ibland är man blind för det självklara!

#2 Ja, det är ju sorgligt, och man får skuldkänslor när man inte har tänkt på det innan, att dom kan fastna Gråter

//Jossan

JohannaEkroth
0

#3 Så lite så. Lycka till nu och jag beklagar förlusten av ålen. Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JosefinGothe
0

#3 Jadå, tacktack! Skrattande

//Jossan

JosefinGothe
0

Nu undrar jag också om det finns något krav på hur många ålar av denna sort man bör ha tillsammans? Jag hade två stycken tills idag, och dom trivdes bra ihop. De låg alltid nedgrävda i sanden på samma ställe eller i en liten hög mot glasrutan.

Kan den ålen som är ensam kvar känna sig ensam nu? Bör jag köpa en ny kompis till honom/henne?

//Jossan