Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1206 ggr
Moast
0

snäcka...

Mina snäckor har jag alltid undrat var det e för "raser" elr sorter… min ena e en guldig snäcka och ca. 1,5 cm diameter och den andra har ungefär samma mått men är lilaaktig och vita teckningar… och föresten min guldiga snäcka har någonting i baken som hänger…det e som ett långt hårstrå…men e det avföringen elr för det e små fiskmats bitar i det??  och som sagt om det e någon som vet vad det kan vara för sorter.. KAN ALLA SNÄCKOR LEVA MED ANRDA SORTER I ETT KAR??

Soda2
0

bilder är alltid bra

Ninja
0

Äppelsnäckor kanske?

Många snäckor har liknande krav på miljön. Det lättaste är att läsa om de specifika arterna innan man skaffar dem. Alla kan dock inte leva ihop, Anentome helena t ex är en snäckätande snäcka så den kommer döda och äta andra arter den bor med.

Om du ser fiskmatsbitar i det du tror i avföringen så är det nog INTE avföring - om det inte fastnat i avföringen på något vis (håll koll så det inte blir någon övermatning, det ska inte bli så mycket mat över). Maten mals helt och blir fullständigt "processerad" i matsmältningssystemet så det kommer inte ut i bitar.
Vad det annars kan vara vet jag dock inte.

Moast
1

1# okii..ska fixxa bilder! :)  2# tack för det lååånga svaret! men nu e dt bra med honom igen han/hon har flyttat på sig och det e borta… :)