snäcka...
Mina snäckor har jag alltid undrat var det e för "raser" elr sorter… min ena e en guldig snäcka och ca. 1,5 cm diameter och den andra har ungefär samma mått men är lilaaktig och vita teckningar… och föresten min guldiga snäcka har någonting i baken som hänger…det e som ett långt hårstrå…men e det avföringen elr för det e små fiskmats bitar i det?? och som sagt om det e någon som vet vad det kan vara för sorter.. KAN ALLA SNÄCKOR LEVA MED ANRDA SORTER I ETT KAR??
bilder är alltid bra
Äppelsnäckor kanske?
Många snäckor har liknande krav på miljön. Det lättaste är att läsa om de specifika arterna innan man skaffar dem. Alla kan dock inte leva ihop, Anentome helena t ex är en snäckätande snäcka så den kommer döda och äta andra arter den bor med.
Om du ser fiskmatsbitar i det du tror i avföringen så är det nog INTE avföring - om det inte fastnat i avföringen på något vis (håll koll så det inte blir någon övermatning, det ska inte bli så mycket mat över). Maten mals helt och blir fullständigt "processerad" i matsmältningssystemet så det kommer inte ut i bitar.
Vad det annars kan vara vet jag dock inte.
1# okii..ska fixxa bilder! :) 2# tack för det lååånga svaret! men nu e dt bra med honom igen han/hon har flyttat på sig och det e borta… :)