Skicka snäckor
Hur gör ni när ni skickar snäckor? Vet att en del använder sig av snusdosor.. men om man inte snusar då?
Och hur tänker/gör ni när ni packar? Vad för dygnstemp för att det ska vara säkert för snäckorna?
Du kan ju skicka de i stort sett vilken hårdplastförpacking som hellst bara de får plats i de valda fraktalternativet ,sen ha i blötta tussar så de inte "skummpar" omkring i burken =) .
Brukar själv skicka i snusdosor , har sagt till en väldans massor av bekanta som är snussare att spara så jag kan få dem praktiskt nog ^^
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Jag skickar i snusdosor, snusar heller inte själv men jag efterfrågar bland bekanta samt i den akvarieförening jag är med i :).
Jag skickar även mitt i vintern men med heatpack då såklart.
Packar olika beroende på om jag skickar med eller utan heatpack.
Med heatpack använder jag det mellanstora gröna vadderade kuväret. Längst ner lägger jag bomull sen själva dosan som jag snurrat in i lite tidningspapper, sen ett lager bomull igen (runt o över dosan) sen ett lager tidningspapper igen o sen heatpacket.
Skickar jag utan heatpack använder jag det lilla gröna vadderade kuväret. Då snurrar jag bara in dosan i tidningspapper.