Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 6601 ggr
sallad
0

Glasmal?

Hejsan!

Jag undrar hur svåra glasmalar är? Jag skulle vilja skaffa några.

Zoopet Säger 4 av 5, alltså rätt så svår. Fast jag har hade en blackghost när jag var mindre och dom har ju också svårighetsgrad 4 av 5 (enligt Zoopet). Jag var så okunnig jag bara kunde vara. Och blackghosten levde ändå länge.

Så hur mycket stämmer det som står på diverse sidor? Vill gärna veta av någon som har Indisk glasmal hur svåra dom egentligen är :)

Tack för svar! :)

-Rasmus 🌈

Stoodyear
0

Min egna erfarenhet är att de är ganska kinkiga, svårt att få dem att må bra! Mina droppade av en efter en utan någon förklarlig anledning. De måste ha massa växter och rejäl cirkulation iaf.

sallad
0

#1 Hur är dom kinkiga? Maten eller vad?

-Rasmus 🌈

Stoodyear
0

Ah det med, men främst kinkiga med att det var svårt att få dem att trivas. Tyckte jag iaf!

sallad
0

Aha. Då köper jag gröna barber istället :)

-Rasmus 🌈

Ratata
0

Har också haft glasmalar (följde med ett akvarium jag köpte) och jag tyckte inte de var så himla kul. =/

De var kinkiga med vattenkvaliteten och hängde mest i ena ändan av akvariet (förmodligen för att det strömmade mest där). De stimmade fint och är helt klart en annorlunda fisk får man väl säga till deras försvar, men det är inget jag skulle vilja ha igen.

theraphosa
0

Vi hade såna i skolan och de trivdes super! De akvariet va biotop anpassat och hade alla möjliga invånane. Men när jag tittat på dom så ståd dom altid och hovra i samma hörn. Dom värkar vela att de ska vara lummigt, strömmt!, och kunne stå lite bakom något och hovra. Dom fick mest flingor och mygglarver.

#4 tänk på att gröna barber inte är jätte trevliga, fen bitare och gluppska! bara så du vet =)