Konstig snäcka
Hittade precis en snäcka i mitt stora kar jag blev lite fundersam över.
Den har samam form på skalet som en äppelsnäcka o har skaldörr precis osm det med. men den är mörk (typ brunsvart) o har mörk fot.
Jag har visserligen äpplen i mitt kar o har bebisar nu men har bara äpplen med ljus fot som är stora.
Har vita, rosa, rosarandiga, guldrandiga o även nyligen haft gula där i.
har nu med blå snäckor men dessa är som en krona o lite mindre o jag har inte sett några tecken på könsmognad annat än att en vit hane parat sig med en blå bebis.
men detta är inte ens 2 veckor sen så det kan inte ha hunnit kläckas o växa så här pass stor ändå.
Den är lite mindre än mina gula bebisar som är ca 3 veckor.
den har små prickar på skalet med, tog upp en äpplebebis o en physa o jämförde utseendet o det ser som sagt ut som ett äpple men fägen är mer åt physa hållet.
Vet att de kan gå tillbax till ursprungfärgen när man korsar färger för mycket men kan de få mörk fot när jag bar ahar vuxna med ljus fot som i flera generationer haft föräldrar med ljus fot?
Det kan vara en vanlig skräpsnäcka… men bilder hjälper alltid 
Posthorn tror jag :)
-Rasmus 🌈
det är inte posthorn o nej det är inte physa eller kanelbulle snäcka (skrev ju tom att jag jämförde med physa de har inte ens skaldörr).
posthorn har liggande "platta" skal det har inte denna den har samma snurr som ett äpple o som sagt skaldörr som ett äpple o tentalkerna ser esakt ut som äpplenas med.
lägg ut en bild?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
Min kamera kan inte ta bilder på så små saker tyvärr
när mina guld randiga äpplen fick barn fick dem många som är som du beskriver om du kollar i en tråd som heter mina äppel ägg skriven av mig så kan du jämföra den på bilden med din.
mvh slemmis
Du har inga att sälja :)?
Har gula o guld som börjar komma upp i rätt storlek.
annars bara småttingar (rosa o vita o ev blå med)
Ah okej jag var intresserad utav rosa, vit och blåa:)