mina äppel ägg
roligt det ser lite bättre ut än där mina har lagt medan att jag väntade att få ett täckglas tillskärt, mina har lagt uppe i ljusrampen så jag kan inte lägga på det nya täckglaset än
men det är roligt med snäckor och ägg (det är första gången med ägg för mig)
Vad kul! Lycka till 
Spännande! 
Vad är det för snäckor? :)
Oj, sorry såg äpplen nu! xD
Va roligt, grattis! Längtar efter att mina ska lägga ägg, även om det nu är ett tag kavr, men jag ser fram emot det :)
Ska bli kul att få följa tråden :D
Så spännande! :)
=))))
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
glömde att skriva att den stora till höger och det är mamman och den andra är korven
mvh slemmis

Färg beror på om dina snäckor är renavlade eller inte. Om dina snäckor är färgblandade som parat sig kan det dyka upp lite vad som. Är båda föräldrarna renavlade på färg och är av samma färg dyker bara 1 färg upp och det är den föräldrarna har.
Mvh Ellenfyrkant
tack ellen
mvh slemmis
jag hade 2 äggklasar som hade lagts av samma snäckor med bara några dagars mellanrum, men jag tappade ner täckglaset i vattnet så att den första klasen drunknade
så ja de kan lägga innan första har kläcks
okej tack
mvh slemmis
pappan har gjort sönder några ägg
men mer än så har inte hänt ttyp bara att man ska se små prickar där inne.
mvh slemmis
Ska bli spännande o följa utvecklingen 
idag är dem tre dagar gamla. så det är 10-11 dagar kava imoron kommer en ny bild.
mvh slemmis
när jag satt och kollade på mina snäckor och fiskar såg jag två svartvita snäckor trodde först att det va physhor men nej dem såg ut som tro det eller ej men dem va jätte lika bertil och korven.
men dem kommer inte från klassen. kfick meed dem när jag köpte mamma och pappa kanske.
bilder kommer ska bara överföra dem till datorn.
mvh slemmis
Så roligt! 
okej den gamla klassen torkade utt men dem har lagt en klasse som man inte kan se. och den har det bra
mvh slemmis
Häftigt 
Tråkigt och roligt :)
min första klase tappade taget om täckglaset och ramlade ner konstigt nog och den andra som de hade lagt uppe i ljusrampen har börjat att kläckas nu, där uppe var det fuktigt och fint pga avdunstningen av vattnet
men kommer lägga på ett täckglas sen när den har kläckts färdigt
mina har också lagt där i ljus rampen men jag har typ ett lock på och jag har läst nånstans att dem får absoulut eller hur det nu stavas men iallla fall jag har läst att dem får inte bli blöta för då dör dem. men så kollade jag här och då såg jag ett inlägg som dynamitellea har skrivt och hon skrev att dem måste va lite fuktiga. och henne kan man ju lita på jag satte på locket:-). det bildas då kondens så dem nya äggen mår bra. men dem andra som jag trode hade torkat har ramlat ner och drunknat såg nu att dem hade ramlat ner när jag inte va hemma. är beronde av att se vad mina fiskar hhar gjort under dagen så jag har kamra på nästan alla:)
mvh slemmis
har sett en massa småsnäckor just nu och jag har räknat till ca 84st och alla har inte blivit kläckta än om jag ser rätt
men vad kul fick med fyra små av misstag när jag köpte dem. är dem alltid så där svartvita i början?
mvh slemmis
Vilka är svart vita??=)
Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
äppelsnäcklingarna=)
mvh slemmis
ne du har nån nåt tips :D
mvh slemmis
jaha det är fett svårt att uppdater men nu är det massa små
mvh slemmis
Åh! Har dom kläckts?! Så gulligt :)
mm typhundrastycken hrlång tidtar det tillsmanvet vilkenfärg dem får.?
mvh slemmis
Oj! Haha! Så många :)
Spännande!
Man brukar se rätt snart vilken färg de har. Dina föräldrar ser brunrandiga ut o bebisarna ser med bruna ut (viltfärgen)
mendem små snäcklingarna är gula men dem är ju bara tre dagar.
mvh slemmis
ah det är inte en äppelbebis på bilden du la upp kanske?
Ser de gula ut är de gula, ränderna brukar komam senare om de är gulrandiga/guldrandiga.
okej tack dem är så svåra att ta kort på så. kan man ha dem med en kampfiskhona.
mvh slemmis
och det är två kullar
mvh slemmis
Vad har du tänkt göra med alla sötnosarna?
Små kullar :) jag har fått 300 i samma klase
44# jag s´ka ha dem som städare och sälja några det berorpå vad af får i födelsepresent. 45#den första kullen är inte min dem följde med mamman och nu när jag kollar på dem så ser jag typ 300-500
mvh slemmis
Har du nån ny bildpå de som var bruna/grå o som du lagt upp på här tidigare? De ser uts om min mysterie snäcka ser ut o kan vara kul o se hur det ser ut som större sen
Min första klase tappade jag i vattnet när jag skulle flytta den,den låg där ca 10 sek innan jag hann ta upp den! Och det roliga var att den facktigst kläcktes :)